Kerstdiner trouwens al lang en breed op hoor bij mijn ouders, anders lijkt het net alsof ik echt geen leven heb
Maar dat satellietbeeld met die gigahamer, is dat voor NL?
GFS was deze ochtend zeer koud rond de jaarwisseling. Komende dagen gaan de temps misschien wel even boven 0°C komen overdag maar van een dooi is geen spraken
Ik durf te wedden dat EC weer voor dooi gaat gaan :s! Vraag me af waarom voorspelling voor 5dagen vooruit zo uiteenlopend kunnen zijn!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Het zou hier 3 graden worden, maar het heeft de hele dag 1 graad gevroren!
Ik zie nu dat er weer sneeuw valt en het sneeuwdekje weer mooi wit wordt i.p.v bruine vegen op de sneeuw!
Dat wordt koukleumen met oud en nieuw! Haaha!
Op tweede Kerstdag is het wisselend bewolkt met nog een enkele winterse bui. De middagtemperatuur ligt tussen 4 graden aan de kust en net iets onder nul in het uiterste oosten en zuidoosten. De meest matige wind is west, aan de kust noordwest en vrij krachtig, mogelijk even krachtig.
en wederom hetzelfde verhaal toen ik vandaag naar mijn familie ging die in Knokke-Heist wonen, afstand een 15 km.
om 11h was het in Sluis tegen de -5, en zag je weer van die laaghangende nevel/mist boven sneeuwvelden (sublimatie?), en in Heist lag de temperatuur net iets onder nul met vanmiddag ook lichte dooi, tot bijna +2. toen ik zonet weer vertrok was het er nog steeds +1 graad, en hier in Sluis dus alweer -1,5...
de "wittekerstgrens" lijkt zo een beetje de NL-BE grens te zijn hier, en dan de provinciegrens van Oost- en West-Vlaanderen...
en helaas... mijn prachtige ijskegels zijn vandaag allemaal gesneuveld, waarschijnlijk door de zonnewarmte vanmiddag (of het effectief even heeft gedooid in Sluis vandaag weet ik niet), gelukkig nam ik vanmorgen nog snel wat foto's ervan, zal ze zometeen even uploaden... | Gewijzigd: 25 december 2010, 18:56 uur, door dg1979
:(
Je bent niet de enigste xd