Die vlekjes waar we nu op wachten verbleken er bij. Iedereen zit aan de drank en eendenborsten maar jouw berichten maken deze dag wel smeuïg en evengoed gezellig.
http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov
jaa zeker geweldig uit!! alleen morgen nog rond 0 iets lager en dan tot januari temp overdag -5 tot -7 en snachts temp van -10 tot 15, boven sneeuwdek miss wel -20
ik zeg prima elfstedenrun.. alleen jammer dat is zaterdag 1jan ineens +2 aangeeft
ik zeg prima elfstedenrun.. alleen jammer dat is zaterdag 1jan ineens +2 aangeeft
ja, alleen zondag 2 januari alweer vorst, maar de dooi geeft hij al weken na 7 dagen aan, die schuift elke dag weer met 1 of 2 dagen op, dus ga er vanuit dat er geen dooi komt.
Donderdag is het waarschijnlijk droog met opklaringen.
En dan nog, gisteren stond er iets van
vanaf dinsdag is het niet zeker, ofwel komt er dooi, ofwel blijft het koude weer aanhouden..
(man zo kan je niet meer missen he ) dat of dat, je kan zeggen, ohja, ofwel ist koud ofwel warm.. Man wat een 'prusters'
Niet te ver vooruitkijken, het kan nog alle kanten op.
Ik weet nog goed hoe ze in het begin van deze week zeiden, komend weekend zeer strenge vorst en overdag voor zaterdag min 4 en zondag overdag min 6. Nu geven ze al bijna rond het vriespunt meer.
Ze moeten alle dagen bijstellen.
Het weer volgt niet altijd de voorspellingen en zeker in deze gegeve omstandigheden is het voor de weermannen/ vrouwen niet makkelijk om een buletin samen te stellen.
Mijn naam is Jan en woon op het platteland van Venebrugge, pal aan de Duitse grens.
Ik ben al geruime tijd met veel plezier (anonieme) bezoeker op dit forum, echter heb ik een vraag.
Zoals op het KNMI-kaartje hierboven is te zien, gepost door chase-stormer,
is er rond De Bilt een klein gebiedje te zien met hogere temperaturen.
Dit verschijnsel valt mij veel vaker op. Ben ik op dit punt te achterdochtig of is het station wat deze data geeft niet goed gepositioneerd.
Ik denk dan aan het "urban heating effect" wat hier misschien versterkt tot uiting komt.
Jan