Bult is veel minder geworden gelukkig, maar veel leden kiezen toch voor die dagen voor een zachter scenario.
Maar vrijdag ziet er erg koud uit. Strenge vorst dan zeker wel mogelijk
Bult is inderdaad minder geworden, dat geeft hoop. Voor de rest moet ik het nog maar eens zien. Misschien een dooi van een graad, veel zal het niet zijn denk ik. Zeker gezien de tendens dat de zachtere uitkomsten van de pluimen vaak uiteindelijk 'oploste' en de koude scenario's steeds bewaarheid werden...
Dat begrijp ik, het was maar een grapje!
Bult is veel minder geworden gelukkig, maar veel leden kiezen toch voor die dagen voor een zachter scenario.
Maar vrijdag ziet er erg koud uit. Strenge vorst dan zeker wel mogelijk
GFS zegt van niet, EC zit wel vaker te beroerd te berekenen, maar ziet nu ook steeds meer kou in.(die warme dagen veroorzaakt door L die ons langs schampt), de kans is nu heel erg minder geworden volgen GFS
nja zou kunnen maar naar mijn inzien: opbouw van H zal dit nog wat krachtiger toenemen,al dagen wordt er nieuwe H berekend en wordt steeds zekerder volgens GFS
Plaatje:
tot 1 Januari 2011 is het meest betrouwbaarste. | Gewijzigd: 24 december 2010, 23:49 uur, door weerextrem
Nu eerst lekker slapen; zien we morgen wel weer verder wat de dag ons brengt (behalve veel familie en lekker eten)
http://www.sat24.nl/scan
Ik ben vandaag helaas geconfronteerd met de dooi in Zoetermeer.
Het water gutste over mijn behang over mijn vloer en archief heen..
Heel fijn een regenpijp vol ijs, het dooiwater zoekt vervolgens de weg van de minste weerstand, wat resulteerd in een waterballet in huis waar eigenlijk niets tegen te doen is. Gelukkig goed verzekerd!
Dan even twee andere punten welke wat offtopic zijn maar waarmee wel twee kratten Grolsch beugel te verdienen zijn, weddenschap met mijn pa...
1. Wie weet waar ik een bron kan vinden van de enorme sneeuwval vorig jaar in het Noorden waarbij woningen waren ingesneeuwd?
2. Waar staat het plaatje waarin het mogelijk -20 wordt in Limburg komende week?
M'n pa is er heilig van overtuigd dat punt 1. niet waar is en dat punt 2. verzonnen is door mij...
Hoop dat iemand even kan helpen!:) Voor nu, geniet allemaal van kerst, van de sneeuw en van de gezelligheid!
ff google en dan... http://www.knmi.nl/cms/content/74500/witte_winter_2010 kom je soms een heel eind.
Hoop dat iemand even kan helpen!:) Voor nu, geniet allemaal van kerst, van de sneeuw en van de gezelligheid!
Plaatje staat een paar pagina's terug in dit topic, is het kaartje van het gem-model ( Canadezen )
GFS zag er goed uit even wat dooi om de drap van het ijs te doen smelten dan volop de kou in België komt na dit weekend amper nog boven nul uit tot het einde van de run dus dat wordt schaatsen !
Nou morge betere ECMWF kaartjes gevraagd en hopelijk houdt GFS de winter nog bij ons!
Ga nu mijn bed opzoeken!
Dat ze maar mooi zo recht naar beneden mogen blijven zakken......komen ze recht hier over het eiland heen!!!
Ik zal zo eens door het topic heen gaan struinen naar de voorspellingen voor vandaag, ben wel nieuwsgierig wat er misschien komen gaat.
Momenteel -1.3 graad hier maar licht stijgend. Denk met evt sneeuwval dat die stijging wel wordt afgeremd. | Gewijzigd: 25 december 2010, 08:00 uur, door Snoekel