Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harlan, KY.

7 Feb 2025 22:22:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lee, VA.

7 Feb 2025 22:22:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harlan, KY; Letcher, KY; Perry, KY.

7 Feb 2025 22:22:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carlisle, KY; Hickman, KY.

7 Feb 2025 20:04:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, KY; Todd, KY.

7 Feb 2025 08:16:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carlisle, KY; Hickman, KY.

7 Feb 2025 07:31:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, KY; Harlan, KY; Leslie, KY.

7 Feb 2025 06:43:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cocke, TN.

7 Feb 2025 05:02:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alleghany, NC; Surry, NC; Wilkes, NC; Carroll, VA; Grayson, VA; Patrick, VA.

7 Feb 2025 04:36:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buncombe, NC; Haywood, NC; Madison, NC; Yancey, NC.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, TN; Johnson, TN.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, KY; Knox, KY; Whitley, KY.

7 Feb 2025 01:53:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leslie, KY; Perry, KY.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCreary, KY; Pulaski, KY; Wayne, KY.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Cumberland, TN; Fentress, TN; Overton, TN; Putnam, TN.

Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
lenni3
Lid
24 december 2010, 20:46 uur | Bericht #197552
sorry maar piet zit er elke keer naast hem geloof ik niet meer, hebben we meer aan bijvoorbeeld Jan. | Gewijzigd: 24 december 2010, 20:47 uur, door lenni3
GERJAN
Lid
24 december 2010, 20:48 uur | Bericht #197555
Citaat van lenni3, vrijdag 24 december 2010, 20:46 uur sorry maar piet zit er elke keer naast hem geloof ik niet meer, hebben we meer aan bijvoorbeeld Jan.
pvieuw gelukkig ik weet niet wat ik van die man moet denken
vorige week veel sneeuw sneeuwduinen etc ik de gordijnen los
niks ? hij kijkt met offenbach mee dacht ik te lezen
Waarom deze advertentie?
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 december 2010, 20:56 uur | Bericht #197558
Citaat van GERJAN, vrijdag 24 december 2010, 20:45 uur paulusma woensdag plus 4 met regen veel regen
staat er verhaaltje onder ma di woe lichte dooi
daarna komt winter stevig terug.
heeft het verder over sneeuw morgen ?

Misschien kon ie daar deze keer nog wel eens gelijk in hebben. Als je de afgelopen periode, in een pluim zou zetten, zie je vorstperiode, kwakkeltje, vorstperiode, kwakkeltje. Net als vorig winter. Ik hoop dat die verwachte dooi van woensdag erg mee gaat vallen en gewoon weer de winter induiken.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
mehdi
Lid
24 december 2010, 21:02 uur | Bericht #197559
Citaat van Picobyte, vrijdag 24 december 2010, 18:54 uur Vanmiddag even in de Almera(met airco) een rondrit gemaakt langs een paar goede sneeuwduin plekjes.
Hier de filmpjes:

Momenteel neemt de wind weer iets af maar vanavond was het alweer even goed aan het stuiven hier.

Mooie beelden, enne, goeie muziek, Eminen doet het goed in een zwaar besneeuwde omgeving!
24 december 2010, 21:03 uur | Bericht #197561
Citaat van lenni3, vrijdag 24 december 2010, 20:39 uur vind alles best met oud en nieuw als er maar geen mist tot 2 meter zicht zoals vorig jaar, je liep gewoon tegen mensen op zo erg was dat toen.
was toen echt lullig voor alle mensen met duur vuurwerk haha.

Dat is 2 jaar geleden vlgns mij, vorig jaar was het iig helder.
Woonde toen nog in Assen, mist was zo dik.... Ik zag mn broertjes gewoon niet naast me staan haha, hele ervaring dat wel maar zou het liever niet weer met Oudjaar willen hebben
Sneeuwdagen winter 2011/ 2012: 2
Onweer dagen 2012: 1 !
GERJAN
Lid
24 december 2010, 21:03 uur | Bericht #197562
Citaat van zwoof, vrijdag 24 december 2010, 20:56 uur Misschien kon ie daar deze keer nog wel eens gelijk in hebben. Als je de afgelopen periode, in een pluim zou zetten, zie je vorstperiode, kwakkeltje, vorstperiode, kwakkeltje. Net als vorig winter. Ik hoop dat die verwachte dooi van woensdag erg mee gaat vallen en gewoon weer de winter induiken.
als al die sneeuw dooit en de grond is bevroren kan het water
niet weg dan krijg je ellende als het weer gaat vriezen
mbouman
Lid
24 december 2010, 21:04 uur | Bericht #197563
Citaat van bassmachine, vrijdag 24 december 2010, 20:44 uur Ik geloof niks meer Met wat voor kaarten ze ook aankomen Iedereen zegd maar wat
Ik wacht het allemaal wel af Maar wordt dat gekwakkel nu wel meer dan zat Geef mij maar flinke kou
Want normaal ijs is hier ver te zoeken En de grote meren zijn nog open

Helemaal mee eens.... als we geen sneeuw krijgen dan maar flinke kou... maar ook daar geloof ik tot nu toe niet echt in...

Ik ga helemaal nergens meer vanuit, ook niet wat de radars aangeven, want bij ons rijnmond gebied en de rest van onze kuststrook heeft de laatste dagen geen sneeuwbal meer kunnen gooien...
Het groene gras komt echt weer door hier in mijn tuin, dus ongeveer net 1cm sneeuw en dat was het...

Maar goed, ik stop wel met zeuren, want anders worden er nog mensen boos rond de kerst, en dat wens ik niemand toe.

Ik blijf wel alles volgen, ook de voorspellingen van onze Jan, die geeft opzich toch redelijk goede berichten weer, en dat kunnen we van andere meteologen niet zeggen, zelfs niet de bekende van tv.

Wordt tijd voor www.onweer-online.tv met een dagelijkse update van het weer in HdVideo formaat...
Iemand voor ???

Of is dit een slecht idee voor 2011 ???

Goed, direct wens ik alle mensen hier op O-O een gelukkig kerstfeest toe, ps sorry voor mijn negatieve gezeur soms over sneeuw en dergelijke, daarvoor mijn excuses, maar hier willen we ook wat wit's op de straat (begrijp je)...
Denk dat ik gewoon een beetje jaloers ben op de regio's die wel veel sneeuw hebben gehad....

Nou... hoop dat de mensen dit respecteren van deze zeide....
Fijne Kerst aan iedereen.... | Gewijzigd: 24 december 2010, 21:05 uur, door mbouman
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 december 2010, 21:10 uur | Bericht #197564
Citaat van GERJAN, vrijdag 24 december 2010, 21:03 uur als al die sneeuw dooit en de grond is bevroren kan het water
niet weg dan krijg je ellende als het weer gaat vriezen

Daarom zeg ik ook, ik hoop dat die dooi op woensdag erg gaat meevallen. Lichte dooi dan is er wellicht kans op sneeuw. Daarna vlug weer de winter in. Wat mij betreft mag PP zijn verhaal dan wel uitkomen.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
24 december 2010, 21:17 uur | Bericht #197566
LOL de oper heeft er zin in

pngChartServlet.png
24 december 2010, 21:19 uur | Bericht #197567
Citaat van mbouman, vrijdag 24 december 2010, 21:04 uur Helemaal mee eens.... als we geen sneeuw krijgen dan maar flinke kou... maar ook daar geloof ik tot nu toe niet echt in...

Ik ga helemaal nergens meer vanuit, ook niet wat de radars aangeven, want bij ons rijnmond gebied en de rest van onze kuststrook heeft de laatste dagen geen sneeuwbal meer kunnen gooien...
Het groene gras komt echt weer door hier in mijn tuin, dus ongeveer net 1cm sneeuw en dat was het...

Maar goed, ik stop wel met zeuren, want anders worden er nog mensen boos rond de kerst, en dat wens ik niemand toe.

Ik blijf wel alles volgen, ook de voorspellingen van onze Jan, die geeft opzich toch redelijk goede berichten weer, en dat kunnen we van andere meteologen niet zeggen, zelfs niet de bekende van tv.

Wordt tijd voor www.onweer-online.tv met een dagelijkse update van het weer in HdVideo formaat...
Iemand voor ???

Of is dit een slecht idee voor 2011 ???

Goed, direct wens ik alle mensen hier op O-O een gelukkig kerstfeest toe, ps sorry voor mijn negatieve gezeur soms over sneeuw en dergelijke, daarvoor mijn excuses, maar hier willen we ook wat wit's op de straat (begrijp je)...
Denk dat ik gewoon een beetje jaloers ben op de regio's die wel veel sneeuw hebben gehad....

Nou... hoop dat de mensen dit respecteren van deze zeide....
Fijne Kerst aan iedereen....

Hemelsbreed +/-1km:5-10 cm sneeuw en ook de bomen zijn nog wit.???????? | Gewijzigd: 24 december 2010, 21:20 uur, door erik verschuren
Hoffies
Lid
24 december 2010, 21:20 uur | Bericht #197568
Hij gaat toch nog mee...in de kou...
franky
Lid
24 december 2010, 21:21 uur | Bericht #197569
Ik heb een sterk vermoeden dat dooiaanval wel is zou kunnen doorgaan.

GERJAN
Lid
24 december 2010, 21:22 uur | Bericht #197570
Citaat van Franky, vrijdag 24 december 2010, 21:21 uur Ik heb een sterk vermoeden dat dooiaanval wel is zou kunnen doorgaan.
want ?
Hoffies
Lid
24 december 2010, 21:23 uur | Bericht #197571
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 24 december 2010, 20:20 uur Deze heb ik nog terug kunnen halen voor vandaag

Gaaf klopt als een bus...

Edit: Fijne avond en tot morgen..ga verder met de kerstborrel... | Gewijzigd: 24 december 2010, 21:26 uur, door Hoffies
MamaAsz
Lid
24 december 2010, 21:25 uur | Bericht #197572
( even in de reclame van All You Need Is Love o-o en )

Jan, vorig jaar had je die mooie kaartjes die in kleuren sneeuw voorspelde.
Dat was dan de kaart van Nederland, en paars achtig was veel sneeuw, groen was weinig.

Die heb ik volgens mij deze winter nog niet gezien ??
MamaAsz
Lid
24 december 2010, 21:29 uur | Bericht #197573
Deze bedoel ( wat een kaarten toen, en ze kwamen nog uit ook !! )

SNOWP
Lid
24 december 2010, 21:29 uur | Bericht #197574
gisteren nog redelijk bedroefd richting luxemburg. Vertrokken uit groningen met 8-10cm nieuwe sneeuw reden we in duitsland bij Koln in de regen met -0.5. Aangekomen in luxemburg regen regen en regen tot ik savonds naar de lantaarnpaal keek en ijspegels zag hangen maar het nog steeds regende. Mijn auto was inmiddels bedekt met 5mm ijslaag over de hele auto. Vanochtend wakker geworden en er lag 10cm verse sneeuw, vervolgens heeft het nu de hele dag doorgesneeuw en zeker weer 25cm gevallen en het sneeuwt nog steeds.... kortom het is ook hier een echte winter en hopelijk morgen de weg weer wat begaanbaarder...

gr vanuit omgeving vianden
akito
Lid
24 december 2010, 21:30 uur | Bericht #197575
Ik hoop dat de dooi voorlopig toch echt niet doorgaat. Heb helemaal geen zin in boven nul en groene boel weer. Dikke vrieskou met als het even meezit sneeuw.
Valt me op dat er vanavond niet zo snel pagina's bijkomen. Zit iedereen nu al bij familie voor kerstavond?
24 december 2010, 21:31 uur | Bericht #197576
Citaat van MamaAsz, vrijdag 24 december 2010, 21:25 uur Die heb ik volgens mij deze winter nog niet gezien ??

Klopt, ze zullen ook niet meer gaan komen, de verwachtingen van dat WRF-model kloppen de laatste tijd niet meer en daarom vind ik het ook niet waardig om te plaatsen
dibrachio
Lid
24 december 2010, 21:31 uur | Bericht #197577
Citaat van Hoffies, vrijdag 24 december 2010, 21:23 uur Gaaf klopt als een bus...

Klopt als een bus inderdaad, maar dat mag ook wel. Het is een kaart van 15 uur terug. Dus dat kan ie. Ben meer benieuwd of ie ook 3 (of nog meer) dagen van tevoren de temperatuur redelijk kan weergeven. Maar ben bang dat kaartjes van zo ver terug niet te vinden zijn. Dus weer afwachten. Duidelijk is voor mij dat het (weer) een spannende tijd gaat worden. We zitten zoals wel vaker deze en afgelopen winter op de grens van dooi/vorst, en dat brengt veel sneeuw met zich mee, maar ook zeer onzekere verwachtingen. Kijk alleen maar bij vergelijking tussen de modellen. Zolang deze een spreiding vertoont van -20 (Canadees) tot +10 (Europees) en Amerikaanse daar tussenin voor matige vorst opteert, weet ik in ieder geval dat het alle kanten op kan. Ik ga gewoon lekker naar de Zuid Franse alpen voor een vakantie en hoop als ik terug ben iets te horen over recordkou/sneeuwstorm/elfstedentocht. Dan ben ik helemaal gelukkig

Heeft iemand trouwens nog een link waar ik actuele sneeuwhoogtes van de Franse alpen kan vinden? Ik ga naar parc national Mercantour, maar zou niet weten of/hoeveel sneeuw daar ligt. Johan als alpendeskundige wellicht?
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.905 topics, welke bij elkaar 448.592 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.613 leden.
Het nieuwste lid is kruij182.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 365 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 365, lezen 16 mensen het topic "Sneeuwpret".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden