iemand al een idee wat het word dooi vorst
rtl 4 ook al dooi vanaf dinsdag
De tussenstand is als volgt:
ECMWF ruim boven nul overdag dan weer onder nul,>> kwakkelweer
GSF winter alles nagenoeg onder nul,>> lekker doorwinteren
Canadese model strenge vorst,>> elfstedentocht
Jan heeft vertrouwen in GSF want die is stabiel gebleken. Ook vorige winter met name.
Wat het wordt is natuurlijk de grote verassing. Ben benieuwd naar de pluim nu ECMWF in de laatste run ook -12 temps laat zien.
iemand al een idee wat het word dooi vorst
rtl 4 ook al dooi vanaf dinsdag
Ik vind zelf meer dan 3 dagen vooruitkijken teveel om echt accuraat te zijn maar de trend is dat het dinsdag op sommige plaatsen (waarschijnlijk dus de kuststrook) een paar graden boven 0 zal zijn wat ook inhoudt dat er landinwaarts kans is dat het gewoon licht vriest.
Woensdag lijkt het erop dat de temperatuur nog iets verder kan stijgen aan de kust en daarna weer gaat dalen met overdag max temperaturen rond het vriespunt.
Dat houdt dus wel in dat er met name in het binnenland plekken zijn waar het gewoon blijft vriezen ook overdag!!
Nieuwe run van GEM ook binnen, die staat ook op de eerste pagina....
Ik zou eigenlijk wel eens een oude run van GEM willen zien met de voorspellingen voor vandaag,zou wat meer inzicht geven in de betrouwbaarheid.
Ik zou eigenlijk wel eens een oude run van GEM willen zien met de voorspellingen voor vandaag,zou wat meer inzicht geven in de betrouwbaarheid.
Volgens mij had GEM Canada soortgelijke temps vanmorgen. Dus die blijven er wel bij dan. Zou leuk zijn als het uitkomt. Maar wat een verschillen toch in die weermodellen.
Het is een heel karwei om ze te maken maar nu zien jullie ook wat andere modellen qua temperatuur doen
komt goed overeen dat plaatje van jan die oude
Thx.
Zou graag willen maar zit hier via het mobiele netwerk van Swisscom op Internet , dus langzame verbindingen.
Toegang tot de diverse kaarten en MOS output van MM daardoor ook wat lastig resp traag.
Misschien vanavond als het lukt (in telgram stijl dan wrs)
Ciao Johann
Gisteren meldde je nog groene alpenweiden, nu is het wit. Zo, zie je maar weer. Wens jou en je gezin fijne kerstdagen daar tussen de Bergen...
Dank je Jan
Deze lijkt redelijk op de actuele situatie.Ben wel benieuwd hoe het komt dat die modellen zo met elkaar uit de pas kunnen lopen,je zou toch zeggen dat ze op enig moment gaan evalueren en kijken waarom hun programma het goed of fout heeft gedaan..... De computer maakt de fout niet dus zit er in de programmatuur iets niet goed en dat zou aangepast kunnen (moeten!) worden.
was toen echt lullig voor alle mensen met duur vuurwerk haha.
dat was ook met dooii toch ?
Lijkt me ook een heel karwei om daar een betrouwbare verwachting uit te halen als je naar alle modellen kijkt. Vooral op de midden en lange termijn. Op zo'n termijn is het spelen met vuur, kijk maar naar wp die er elke dag wel weer tegenstellingen heeft staan en hopeloos achter de modellen aan rent. Maar jij zit er vrijwel altijd toch goed bij op de midden en lange termijn. Recent witte kerst en de sneeuwbom bv. Eigenlijk zelden dat je echt de boot in gaat. Mooi werk!
Ik wacht het allemaal wel af Maar wordt dat gekwakkel nu wel meer dan zat Geef mij maar flinke kou
Want normaal ijs is hier ver te zoeken En de grote meren zijn nog open
paulusma woensdag plus 4 met regen veel regen
staat er verhaaltje onder ma di woe lichte dooi
daarna komt winter stevig terug.
heeft het verder over sneeuw morgen ?