http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=212605
Hoewel ik liefhebber ben van een strenge winter en ik wel verwacht dat die ook komt denk ik dat wij dermate op een grensgebied komen te liggen dat we de komende 10 dagen eerder mogen spreken van kwakkelweer.Overdag temps rond het vriespunt,`s nachts lichte tot matige vorst met af en toe in het binnenland wat kouder en langs de kust overdag wat warmer.Eigenlijk dus een weekje typisch holands winterweer.
Dat vermoeden had ik sowieso al na alle tegenberichten vandaag. Dat wordt weer spannend komende dagen. dan zal het uiteindelijk wel bij een klein kwakkeltje blijven en vrolijk verder winteren. Het is ook nog veel te leuk allemaal.
---
Vlgns mij krijgen we voorlopig niets meer uit Fr, alles trekt naar het zuiden toe nu... Noorden heeft gewonnen.
En Jan.... wat moet ik in de gaten houden ivm morgen ? Bewolking @ Engeland ?
Edit, nvm.... heb hem al gevonden | Gewijzigd: 24 december 2010, 19:42 uur, door Chase-Stormer
Onweer dagen 2012: 1 !
Ik woon pas een jaar of tien in de regio Drente/Groningen daarvoor altijd in Hoofddorp/Schiphol gewoond en het weer hier is echt een stuk kouder lees:meer landklimaat hier tov die hemelsbreed ca 150KM verderop.
In het voorjaar is het bij droogte ook echt zo droog dat de vers geploegde en ingezaaide akkers hier heel veel stof doen opstuiven bij windkracht vier en hoger.
Bovendien heeft de Haarlemmermeer hoofdzakelijk vette kleigrond en is de grond hier letterlijk turf :S
Ik kan mij dus heel goed inleven in jouw verhaal,de westkust heeft kwakkelwinter terwijl hier in zuidoost Groningen wij al een maand lang in de vorst zitten.
Enorm verschil kwa weer beleving binnen een land dat op wereldschaal nog onderdoet voor het predicaat 'postzegel'.
je geld nooit op 1 paard zetten Jan, ECMWF is zomers toch vaak goed............ , en de mollen zijn er weer heh
Nou zie in de nachten ook -12, dat heb ik lang niet gezien. Maar blijf lekker bij gfs die laten tenminste een lijn zien