geen idee,ik weet alleen dat hij de warmste winter zins jaren voorspelde in de benelux
Vanaf dinsdag wordt het onzeker. De aangekondigde dooi kan zich nog altijd inzetten met daarbij ook eerst nog kans op aanvriezende neerslag maar daarnaast is het ook mogelijk dat we onder invloed blijven van koude en droge landlucht.
Ja klopt, en vanaf 4 januari weer de kou in, met name midden en zuid europa krijgen het extreem koud.
Vanaf dinsdag wordt het onzeker. De aangekondigde dooi kan zich nog altijd inzetten met daarbij ook eerst nog kans op aanvriezende neerslag maar daarnaast is het ook mogelijk dat we onder invloed blijven van koude en droge landlucht.
ik vertrouw GFS,volop vorst.
kmi en knmi zijn altijd zo vaag vind ik en springen van het ene naar het andere
Zonder een waardeoordeel te hebben, het is natuurlijk wel zo dat sneeuw in het westen resulteert in 600km file of meer. De schade in andere delen van het land is wat beperkter. Maar gezien de uitzonderlijke situatie had ik jullie uiteraard wel een weeralarm gegund.
Erhm, met name Eindhoven is van grote logistieke waarde voor Nederland. Dus het is wel curieus te noemen dat er geen waarschuwing is afgegeven.
Het zelfde als bij jullie denk ik, zal niet veel verschil in zitten over die paar km.
Prachtig hoe die sneeuw zich opgehoopt heeft door de wind... | Gewijzigd: 24 december 2010, 12:20 uur, door Rutte31
Hmm....moet dat nou een economische kwestie zijn of een kwestie wat betreft de veiligheid van het verkeer en de nederlandse bevolking
Waarbij de waarschuwingen ook nog eens snel aangepast worden aan een veranderende situatie.
Ik zit nu al een paar dagen naar deze pluim te kijken:
-plaatje-
en mij af te vragen waar eigenlijk de scheidingslijn loopt tussen de pluimen voor 'noord' en voor 'noordoost'. Zit ik wel bij de goeie te kijken of moet ik voor Groningen die van noordoost hebben (die ziet er een stuk mooier uit namelijk)?
Heb het al gevonden (min of meer):
:) | Gewijzigd: 24 december 2010, 12:23 uur, door Simon Deurdorpe
enige kans dat dat front het westen haalt?
nee.
Nee, uitgesloten.
Veiligheid telt voor iedereen natuurlijk. Ik denk alleen dat ze meer kijken naar de impact op het verkeer, en die is in het westen altijd groter dan elders. Voor de rest zijn het een stelletje klungels natuurlijk, 40cm sneeuw een weeralarm op z'n minst was op z'n plaats geweest.