Bij deze excuses voor het niet zo zonnig (rare woordkeus, maargoed) inzien van gisteren!
maar het leek gister inderdaad in de verste verte er niet op dat er zóveel sneeuw ging vallen.
Maar het weer is een wonderlijk iets, en dus moet ik er ook even bij melden;
Jan, ik weet niet hóé je het doet, maar je doet het! Daar kunnen PP, MP, KNMI, enzovoorts nog een puntje aan zuigen!
dus dat betekend dat we vandaag nog 5 cm sneeuw krijgen in amsterdam?of is dat voor morgen?
off; vraagje, hoe liggen de gewest wegen vanaf belgische grens (valkenswaard) naar helmond erbij ? moet vanavond namelijk naar kerstfeest in helmond (maar ik zie het eigenlijk niet zitten)
Werkelijk onbegrijpelijk.
Kan ik kort maar krachtig op antwoorden... Limburg is Randstad niet
KAN IEDEREEN IN HET WESTEN ZIJN STOFZUIGER AANZETTEN EN NAAR HET OOSTEN RICHTEN?
Die bui gaat al de hele ochtend net langs ons heen
Maar goed, geen klagen, vannacht is er toch weer een paar cm bij gevallen.
Ede meldt dus droog en -1,1 graden.
off; vraagje, hoe liggen de gewest wegen vanaf belgische grens (valkenswaard) naar helmond erbij ? moet vanavond namelijk naar kerstfeest in helmond (maar ik zie het eigenlijk niet zitten)
Kweetniet precies waar, maar in west vlaanderen kan het bijna nie anders dan sneeuwvrij
KAN IEDEREEN IN HET WESTEN ZIJN STOFZUIGER AANZETTEN EN NAAR HET OOSTEN RICHTEN?
Die bui gaat al de hele ochtend net langs ons heen
Maar goed, geen klagen, vannacht is er toch weer een paar cm bij gevallen.
Ede meldt dus droog en -1,1 graden.
Looollllll, hier is 1cm ofzo... dus..
erg goed opletten en stapvoets rijden.
mn kids moeten ook vanaf eindhoven die richting op..deels.
wel worden vrachtwagens geadviseerd om niet meer te rijden hier...
Hele KNMI eruit gooien en Jan gewoon de voorspellingen laten doen. Keer op keer laten ze zien hun zaakjes niet op orde te hebben. Heb vele dagen gehad al deze winter dat ze een voorspelling deden dat het -1 graden ging vriezen, en de temperatuur vervolgens op dat moment al op -5 stond. Verder geven ze op de verkeerde momenten waarschuwingen voor extreem weer, en laten ze het na als het er daadwerkelijk komt. Onbegrijpelijk, zoveel amateurisme terwijl ze er dik voor betaald worden!
njah, alles zit compleet vast in zuid oost brabant momenteel. en wegen zijn lastig begaanbaar.
http://www.youtube.com/watch?v=gXCG-TwYtiY
Met je eens. Is echt schandalig. Lijkt wel of de Limbo's en Brabo's genegeerd worden.
Op het nieuws werd 40cm genoemd. Dat zijn toch hoeveelheden die de samenleving echt ontwrichten.
Ah fijn nu komt het ten westen van ons een laag lol. Stopt waarschijnlijk wel net voor ons
Ten zuiden van ons veel sneeuw, ten westen veel sneeuw van ons en ten oosten van ons veel sneeuw.
Bij deze excuses voor het niet zo zonnig (rare woordkeus, maargoed) inzien van gisteren!
maar het leek gister inderdaad in de verste verte er niet op dat er zóveel sneeuw ging vallen.
Maar het weer is een wonderlijk iets, en dus moet ik er ook even bij melden;
Jan, ik weet niet hóé je het doet, maar je doet het! Daar kunnen PP, MP, KNMI, enzovoorts nog een puntje aan zuigen!
Ik zei het toch.. 18 uur lichte sneeuw levert centimeters op. Je hebt zelfs meer dan mijn berekening
Blijf maar thuis, woon in Helmond en werk in Eindhoven maar is geen pretje om daar te rijden.
De 16cm daarentegen wel!
Totaal ligt er nu zo'n 20/25 cm, abnormaal, nog nooit zoveel sneeuw gezien, weet niet wat er vannacht allemaal gebeurd is, want toen ik ging slapen schoot het niet op en lag er na 5 uur sneeuw pas 2/2.5cm. Vanmorgen werd ik wakker, en moest mezelf eerst even 20x knijpen, voor elke centimeter die er lag. Zonet toch ruim driekwartier bezig geweest met alles schoonvegen, stoepje, paden in de tuin, oprit, pad naar voordeur. Enkele attributen op de tuintafel zijn verdwenen, alleen nog een paar bulten sneeuw te zien.
Het doet hier Scandinavisch aan, met af een toen sneeuw die van de daken waait en her en der een meter hoog opgewaaid sneeuw.
Het sneeuwt nog steeds (!!!), en lijkt nog wel tot 12 uur ofzo te gaan duren. Ik moet onderhand nu al weggaan, wil ik de 5.5km naar mijn vriendin vanavond voor 6 uur vanavond halen, haha.
Heb in mijn (relatief korte) leven, 19 jaar, nog nooit zoveel sneeuw gezien/herinneren. Het lijkt vandaag ook niet te gaan dooien, met voorspelde max temperaturen van -1/-2.
Voor mij is deze winter NU al erger/beter/mooier/schokkender dan vorige winter, ondanks dat écht serieuze kou nog is uitgebleven, maar er is al wel abnormaal sneeuw gevallen/aan het vallen.
Mooi om dit te lezen.
Ik zit hier thv vliegbasis lwd en hier ligt net genoeg om af en toe de boel wat wit te laten lijken, maar niet meer dan 1 cm, terwijl ik vorig jaar meer dan 1 meter had, dus ik weet alles van sneeuwruimen en grote hoeveelheden sneeuw, maar nu doen we even niet mee begrijp ik | Gewijzigd: 24 december 2010, 11:16 uur, door Skroei