Daar komt weer een portie aan, zelden vertoond, zoveel sneeuw en altijd sinds eind november iedere donderdag; een nieuw portie sneeuw.
Vanochtend om 6.30 door een verstilde witte wereld gereden hier in Twente - weer was het spekglad.
Net wezen fietsen - her en der ontstaan al sneeuwduinen door de harde wind - opletten voor de autorijders.
Allemaal veel plezier maar ook sterkte met deze omstandigheden = godzijdank nu een paar dagen vrij !!!!!!!!
's zomers vaak te koud door zeewind, 's winters vaak te warm door dezelfde zeewind en nu ook al geen witte kerst.
Daarom een oproep aan alle Limburgers: iedereen die een aanhanger heeft, deze volgooien met sneeuw en deze naar Den Helder brengen, hebben zij toch nog een witte kerrst.
Voor de meeste zonneschijn moet je in Den Helder zijn Den Helder heeft het record in Nederland aan aantal zonuren. Zou dat op dit moment best wel kunnen gebruiken na al dat donkere weer.
Overigens hier in Amsterdam heeft het vanmiddag enige tijd een beetje gemotregend (wat gek genoeg niet op buienradar heeft gestaan). Nu temperaturen boven 0 en een klein beetje smeltende sneeuw. Gaat het dan toch gebeuren dat de kou niet meer door gaat zetten? De pluimen van dit moment geven een verwarrend beeld en laten blijken dat het twee kanten op kan gaan en er weinig zekerheid is op dit moment. Spannend wat de ontwikkelingen worden, het lijkt wel een soap
's zomers vaak te koud door zeewind, 's winters vaak te warm door dezelfde zeewind en nu ook al geen witte kerst.
Daarom een oproep aan alle Limburgers: iedereen die een aanhanger heeft, deze volgooien met sneeuw en deze naar Den Helder brengen, hebben zij toch nog een witte kerrst.
Hehe, we hebben 3 Dec. iig een pak gehad, en gelukkig hebben we de foto's nog! (D.W.H.N.)
Had niet veel gescheeld of ik had een kerstweekend in Limburg geboekt, toch maar niet gedaan met de vraag als wij + visite er wel aan zouden komen
Nog even de radars goed in de gaten houden wat het vanavond / vannacht gaat worden.
Onweer dagen 2012: 1 !
verder ga ik er niet op in.............
Edit Marga: Maar ik wel Foto's mogen hier gewoon geplaatst worden, maar komen beter tot zijn recht in het forumgedeelte:
Laat hier jouw eigen weerfoto's zien
wordt volgens mij gewoon voor een groot deel van het land sneeuw,
Let op mijn woorden | Gewijzigd: 23 december 2010, 19:03 uur, door Marga
Maar goed, ik woon aan een erf, dus bij mij zie ik nooit een ruimer, laat staan dat er gestrooid wordt.
Ik heb er een dagtaak aan om mijn eigen inrit bereikbaar te houden...
Maar goed, ik zou vanavond mijn boodschappen binnen gaan halen, anders wordt het chinees-indisch restaurant Lang-Pütsj...
Tenzij je de gok wilt wagen...
Haha boodschappen worden gehaald vanavond. Gok is me te groot...Geen zin in chinees Hier wordt ook nooit gestrooid of geveegd en dan ligt voor mijn deur de basisschool. Was me wel een glijpartij hier 1,5 week geleden...Maar ik zeur niet. Dit is wat ik gewild heb dus laat het maar komen. Mij hoor je niet meer. hihihihihi
Waarschuwing vooraf vanwege zware sneeuwval,
waarschuwingsniveau oranje verwacht.
geldig van: donderdag, 23. dec 2010, 19:00 uur
geldig tot: vrijdag, 24. dec 2010, 15:00 uur
Vanaf Donderdag avond is er krachtige sneeuwval mogelijk. Vrijdag namiddag vermindert sneeuwval.
Geldig vanaf donderdag 19:00 uur..... Toeval of niet het is 19:00 uur en de sneeuw gearriveerd zojuist. Exact op tijd.
Loool, hahaha valt wel mee gelukkig
OT: trekt het daar in Zuid-Frankrijk nu naar elkaar toe ? als in, word dit 1 groot gebied
Onweer dagen 2012: 1 !
Het is weer tijd voor groene knoppen.
Laat de lente maar weer komen,
weer groene blaadjes in de bomen.
Een fijne wandeling in de lente-zon,
Een lekker koud pilsje op je balkon.
Iedereen vrolijk en goed gehumeurd,
niemand die meer over wel of geen sneeuw zeurt.
De lente ? ja het is nog wat vroeg,
wat mij betreft komt ie niet snel genoeg.
Sneeuw,ijzel,strooizout op en die kou !,
O lieve lente waar blijf je nou ?.
-0.4 graden in Arnhem.