http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=210953
Inderdaad erg interessant stukje, bedankt!
Als het westen nog wat krijgt komt het uit die storing die nu boven Frankrijk ligt; maar net zoals gister neem ik aan dat deze naar het Oosten zal afbuigen. WeatherBug geeft nu ook aan: wind wind en overmorgen wat regen.
Op de radar lijkt het te clusteren met het gebied wat nu ongeveer boven het Centraal-Massief ligt.
Trekrichting is lastig te bepalen, zeker omdat het nog wel even duurt voordat het hier in de buurt is. Gisteravond postte ik dezelfde bui ook al hier op het forum en toen lag het iet oostelijker (boven Sicilië).
(plaatje zie bijlage)
Er is dus een kans dat het overmorgen hier is maar het kan zomaar ook afbuigen naar DE. Wel iets om in de gaten te houden.
Edit: plaatje van gisteravond bijgevoegd | Gewijzigd: 23 december 2010, 15:21 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Ik vind de stemming nogal sterk wisselen hier op 't forum, komt er weer eens een kl*te run, is het gros hier aan 't janken, komt er een goede run dan hoor je niks meer.
Ik zou zeggen, blijf lekker rustig, wacht de komende paar dagen lekker af en geniet van al het moois dat ons nu wordt voorgeschoteld de komende 5 dagen.
En neem de lange termijn met een knipoog, en zie het als een trend.
Kan me niet voorstellen dat het westen en midden daar niet mee te maken gaan krijgen
Volgens mij was dat gisteren ook het geval, en toch trok het allemaal naar het oosten.
Dan moeten we er maar vanuit gaan dat de sneeuw voor ons uit het noorden/noord oosten komt.
Hier dwarrelt trouwens af en toe wel wat naar beneden. Geen stuifsneeuw want er ligt bijna niks op de daken
Misschien 6 vlokjes op een M².
Trekrichting is lastig te bepalen, zeker omdat het nog wel even duurt voordat het hier in de buurt is. Gisteravond postte ik dezelfde bui ook al hier op het forum en toen lag het iet oostelijker.
Er is dus een kans dat het overmorgen hier is maar het kan zomaar ook afbuigen naar DE. Wel iets om in de gaten te houden.
Gaat richting alpen, waar het gesplitst wordt en een deel richting ons lijkt te komen.......zie ook GFS van 06hr
Trekrichting is lastig te bepalen, zeker omdat het nog wel even duurt voordat het hier in de buurt is. Gisteravond postte ik dezelfde bui ook al hier op het forum en toen lag het iet oostelijker (boven Sicilië).
Thanks, vooruitzien is regeren