net nog even buiten geweest en het af en toe zie je een klein vlokje naar beneden komen voorbode van de rest zeg ik maar het komt heus wel voor het oosten van het land gewoon ff geduld en goed naar buiten kijken
Beste brandweerman, ook op het Stokhorst staan bomen...................
Verder zien de drukverdelingskaartjes van GSF er op middenlange termijn (tussen kerst en O&N) niet zo slecht uit volgens de laatste run. Erg veel hoge druk ten noorden, oosten en boven ons. Gaat dit dan betekenen dat we de blauwe lucht weer te zien gaan krijgen en we enorm koude nachten tegemoet kunnen gaan zien t.g.v. stralingsvorst ? Wie weet !
de no stroming verzorgt in noord-nederland een ander sneeuwgebiedje (vanaf de wadden)
de no stroming verzorgt in noord-nederland een ander sneeuwgebiedje (vanaf de wadden)
En dus ook voor het westen
Sneeuw trekt dus al meer land inwaarts <<<<<<<<
Ook al trekt het neerslag gebied oostelijk langs ons heen, door de sterke wind zal de sneeuw naar mijn mening meer westelijker (landinwaarts) vallen ?
Nog niemand een Theorie wat het front ter hoogte van Marseille gat doen ???
grappig om te zien, 2 neerslaggebieden in tegenovergestelde richtingen
Het lijkt als "Lake effect". Koude wind over warm water. Ik heb me gedaan toen en Salt Lake city (utah-usa) woonde. Kan flink neerlag geven.