Dan weet ik 1 ding 100% zeker: binnen 15 minuten gaat het hier in Hengelo ook vallen.
Als dit ook nog eens het begin betekent van die blauwe drol uit het plaatje van Jan, kunnen we onze borst nat maken.
Inmiddels lopen we al tegen de 2.5 uur aan dat we in de neerslag zitten.
Lijkt me sterk, dat het dadelijk opeens 'met bakken uit de lucht' komt, die radar is niet echt accuraat, hij klopt ook vaak niet met regen.
net nog even buiten geweest en het af en toe zie je een klein vlokje naar beneden komen voorbode van de rest zeg ik maar het komt heus wel voor het oosten van het land gewoon ff geduld en goed naar buiten kijken
Wat komt dat komt! Enige wat ik hoop is dat de NS mij morgen voor kerstavond thuis kan brengen
Spannende situatie, eigenlijk voor heel midden-NL.
Boven Frankrijk zijn de buien wel redelijk aan het activeren momentteel, hopen dat de trekrichting een beetje gunstig blijft.
Er ligt hier nu nog ongeveer 10cm sneeuw. Die witte kerst krijgen we dus wel, maar een klein vers laagje zou het nog wel wat leuker maken.
En anders, ik heb het al eerder gezegd, ben ik dik tevreden met de koudste kerstdip die ik me kan herinneren.
(ik zit al onder matige sneeuw, maar ik zie niks noppes nada vallen.)
Oorzaak: sterke NO stroming
dus geduld nemen en nowcasten!
Waar is hier?
Dit is het scenario waarvoor het Amerikaanse NCEP en ook het Engelse Ukmo voor opteren.
Het ECMWF zit een beetje tussen de Offenbach visie en het NCEP in. Offenbach gelooft niet in herstelde fusie en laat het hogedrukgebied afzakken naar Frankrijk. De weg voor een IJslandse depressie wordt daarmee vrijgemaakt en daarmee weet zachtere lucht vanaf de Oceaan en de Noordzee ons te bereiken.
Bron: P.P
Ik ga voor de fusie