Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Imrich
Lid
23 december 2010, 14:15 uur | Bericht #195291
Nou met en noordoosten wind klopt het dus wel al is hij hier meer noord dan noordoost. Zal mij benieuwen hoe dat verder met de sneuw gaat.
EdwardvG
Lid
23 december 2010, 14:19 uur | Bericht #195292
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 23 december 2010, 14:02 uur Jan zegt en doet voorlopig niets meer, heb het een beetje gehad met dat gezeur van sommige mensen, de dag is net begonnen en lopen er een paar weer de boel te verzieken

Ok, hoop dat dit niet door mijn vraag kwam, was me er in ieder geval niet van bewust.
Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wat je moet denken omdat iedereen op het forum maar wat door elkaar heen aan het roepen is, 10verschillende meningen over wat er komen gaat binnen 5minuten, dan heb ik toch liever jou of Johan's onderbouwde mening, dan weet ik in ieder geval dat dat het meeste kans van slagen heeft.
Nogmaals sorry als mijn vraag verkeerd overkwam, zie het maar meer als respect voor je werk

Ontopic: Begint hier de laatste tijd ook wat harder te waaien, vannacht enkele centimeters bijgekomen denk ik, ga zo wel even meten hoeveel er op de tuintafel ligt. Wordt wel een steeds mooier pakketje, prachtig witte sneeuw, op sommige plaatsen geel (onze honden ) en op de weg wordt het nu wat bruinig, maar dat wordt wel weer wit na de bui die eraan komt

Waarom deze advertentie?
Marga
Lid
23 december 2010, 14:19 uur | Bericht #195293
De belangrijkste regels van onweer-online zijn: Houd het gezellig en ga respectvol met elkaar om.
Iedereen is welkom op onweer-online. Of je nu veel kennis van het weer hebt of helemaal niets, dat maakt niets uit!

Hetzelfde als met onweer... Hoe laat krijg ik hier sneeuw en hoeveel gaat er komen? is niet te voorspellen. Probeer de radarbeelden te bekijken en lees mee op het forum. De berichten, die er staan zijn verwachtingen en geen voorspellingen en/of garanties.

Hoe meer dat mensen gaan zeuren, dat anderen zeuren komt de sfeer ook niet ten goede. Er wordt dan net zo hard aan het zeuren meegedaan. Vragen mogen gewoon gesteld worden. Er zijn mensen, die nieuw zijn op het forum en niet alle forumberichten hebben teruggelezen, wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt, gezien de grote hoeveelheid berichten! Zo komt het voor, dat dezelfde vragen steeds gesteld blijven worden over uitleg kaartjes enz. Dit mag gewoon! Hierop geïrriteerd gaan reageren draagt ook niet bij aan de sfeer op het forum.

Dus: Houd het gezellig! Berichten, die in mijn (en de rest van de crew) ogen getuigen van gezeur en niet respectvol omgaan met elkaar worden verwijderd.

Basch en Marga
Admins
Every cloud has a silver lining
Emmen
Lid
23 december 2010, 14:23 uur | Bericht #195296
Citaat van zwoof, donderdag 23 december 2010, 14:15 uur Idd nu nog ff iets noorderlijker met dat front en dan links af. En sneeuwen geblazen in Nederland

Heb er de volste vertrouwen in Zwoof, enjoy !
Snowboots Online !! :)
Buffell
Lid
23 december 2010, 14:24 uur | Bericht #195298
Oh oh, het hele front trekt hier een kilomtertje of 2/3 onder ons langs, nee toch?
triple
Lid
23 december 2010, 14:24 uur | Bericht #195299
Citaat van Marga, donderdag 23 december 2010, 14:19 uur *knip*
Hoop dat dit geintje wel ff mag......... Marga zit je met dat pakje aan achter je pc d:

Marga: voor jou een vraag voor mij een weet
| Gewijzigd: 23 december 2010, 14:26 uur, door Marga
Boxer
Lid
23 december 2010, 14:25 uur | Bericht #195303
Citaat van Marga, donderdag 23 december 2010, 14:19 uur De belangrijkste regels van onweer-online zijn: Dus: Houd het gezellig! Berichten, die in mijn (en de rest van de crew) ogen getuigen van gezeur en niet respectvol omgaan met elkaar worden verwijderd.

Basch en Marga
Admins

Respect, jullie hebben er een dagtaak aan om alles in de gaten te houden.
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
nizo
Lid
23 december 2010, 14:26 uur | Bericht #195304
Ook al dooit het licht hier, het lijkt veel kouder dan de afgelopen dagen. Net even lopend naar de supermarkt gegaan, de wind is IJSKOUD! Zie overal sneeuw van de bomen en daken waaien...lijkt het toch nog een beetje dat het sneeuwt in het westen
lenni3
Lid
23 december 2010, 14:26 uur | Bericht #195300
idd beetje respect mag er wel wezen
gerard112
Lid
23 december 2010, 14:27 uur | Bericht #195301
Emmen
Lid
23 december 2010, 14:27 uur | Bericht #195302
Citaat van harrishunter, donderdag 23 december 2010, 14:24 uur Hoop dat dit geintje wel ff mag......... Marga zit je met dat pakje aan achter je pc d:

Marga: voor jou een vraag voor mij een weet

Harris Hunter, doe nou niet, Marga is des duivels
Snowboots Online !! :)
Uiltje
Lid
23 december 2010, 14:27 uur | Bericht #195305
Goedemiddag! Vannacht toch wel een laagje erbij gevallen hier.

offtopic: Ik kijk op de sat24 radar, daar zie dat de stroming voor de kust voor Engeland NO is en vlakbij ons ZW, is daar nu op wellicht kleine wervelwinden omdat de wind haaks op elkaar staat? Of is daar nog meer voor nodig, qua temperatuur bijvoorbeeld?
EdwardvG
Lid
23 december 2010, 14:28 uur | Bericht #195306
Citaat van Nizo, donderdag 23 december 2010, 15:26 uur Ook al dooit het licht hier, het lijkt veel kouder dan de afgelopen dagen. Net even lopend naar de supermarkt gegaan, de wind is IJSKOUD! Zie overal sneeuw van de bomen en daken waaien...lijkt het toch nog een beetje dat het sneeuwt in het westen

Wees maar gerust, als jij kijkt naar die bui op Meteox.nl en dan de 3dagen vooruit lijkt het er wel op dat jullie nog wat sneeuw extra krijgen, dan hoeft het dus niet van de bomen af te waaien

Loezje
Lid
23 december 2010, 14:30 uur | Bericht #195308
Hier in Ter-Apel /Zandberg /Musselkanaal,
is het --0,5 graden dus net onder 0 maar de wind is koud
(lees bries) Er zit wel sneeuw in de lucht ff afwachten
wanneer dat dat gaat vallen.
Ik hoop voor jullie Friezen en de overige hopende medelanders
dat de elf stedentocht eraan komt .
Buffell
Lid
23 december 2010, 14:30 uur | Bericht #195309
Citaat van gerard112, donderdag 23 december 2010, 14:27 uur [g]

Klop niet. Zou hier al 2 uur moeten sneeuwen, nog niks gevallen hier.
EdwardvG
Lid
23 december 2010, 14:30 uur | Bericht #195311
http://www.sat24.com/nl

Dat wat onder België in komt ziet er nog niet verkeerd uit, lijkt het westen/midden van Nederland aan te gaan doen?

lenni3
Lid
23 december 2010, 14:32 uur | Bericht #195312
in de voorspellingen 4 dagen + zie ik haast geen neerslag, gaat dit ook zo zijn ?, of komt daar waarschijnlijk nog verandering in.
Anko
Lid
23 december 2010, 14:34 uur | Bericht #195313
Citaat van Marga, donderdag 23 december 2010, 14:19 uur De belangrijkste regels van onweer-online zijn: Houd het gezellig en ga respectvol met elkaar om.
Iedereen is welkom op onweer-online. Of je nu veel kennis van het weer hebt of helemaal niets, dat maakt niets uit!

Hetzelfde als met onweer... Hoe laat krijg ik hier sneeuw en hoeveel gaat er komen? is niet te voorspellen. Probeer de radarbeelden te bekijken en lees mee op het forum. De berichten, die er staan zijn verwachtingen en geen voorspellingen en/of garanties.

Hoe meer dat mensen gaan zeuren, dat anderen zeuren komt de sfeer ook niet ten goede. Er wordt dan net zo hard aan het zeuren meegedaan. Vragen mogen gewoon gesteld worden. Er zijn mensen, die nieuw zijn op het forum en niet alle forumberichten hebben teruggelezen, wat mij ook onwaarschijnlijk lijkt, gezien de grote hoeveelheid berichten! Zo komt het voor, dat dezelfde vragen steeds gesteld blijven worden over uitleg kaartjes enz. Dit mag gewoon! Hierop geïrriteerd gaan reageren draagt ook niet bij aan de sfeer op het forum.

Dus: Houd het gezellig! Berichten, die in mijn (en de rest van de crew) ogen getuigen van gezeur en niet respectvol omgaan met elkaar worden verwijderd.

Basch en Marga
Admins

Kleine toevoeging van Anko die niet op zijn mondje gevallen is:

Jan, wat minder lange tenen.

Want kom op, heb de pagina's voor je opmerking teruggelezen en kan nergens vinden waar jouw forecast onderuit wordt geblaft en jij aan de schandpaal genageld wordt. Verre van dat zelfs.
Dat mensen wat teleurgesteld reageren... duh. Ze zien even hun witte kerst in duigen vallen. Het sneeuw drupt van de bomen, het laagje op hun grasveldje zakt in. Buienradars vertellen ineens wat anders. En dat terwijl het deze week er nog zo mooi uit zag.
Dat die mensen er geen rekening mee houden dat het vanavond weer kan keren in hun voordeel willen ze even niet zien omdat hun teleurstelling de overhand heeft.

Negeer het gewoon. Er worden geen regels geschonden en niemand wordt beledigd. Dat is voor een forum überhaupt al uniek.
Met alle respect: als je je daar niet overheen kunt zetten, is jezelf mengen in een discussie waar mensen aan je lippen hangen en je op een voetstuk zetten, niet de beste keus.
Mijn tip. Doe lekker je ding zeg tegen die klagers fuck it. Ze vreten niet van je bord. Of wel? Als je die paar klagers eruit weet te lichten en je daaraan stoort, doe je namelijk die overgrote massa die je blijft waarderen veel te kort.
Buffell
Lid
23 december 2010, 14:34 uur | Bericht #195314
Door de noordoostenwind die op het front 'drukt' wordt het front naar rechts, naar het oosten gedrukt, met de daaronder westelijke stroming mee. Lijkt vooralsnog alleen Limburg aan te doen, het komt al niet verder noordwaarts dan Gelderland, ik woon hier op het zuidelijkste stukje zo'n beetje van Gelderland, boven Emmerich enzo, en zelf hier trekt het nog zuidwaarts langs. Alleen regio Winterswijk lijkt wat mee te pakken.
Boxer
Lid
23 december 2010, 14:36 uur | Bericht #195316
Grappig, bij buienradar weten ze ook niet welke kant dat front op gaat.
Bij 2 uur vooruit gaat ie naar het oosten, bij 3 uur vooruit gaat ie naar het noorden.
Gewoon afwachten dus
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Terug naar boven
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 262 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 262, lezen 14 mensen het topic "Onweers en stormkansen 5 en 6 september".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden