Even een vraag he, is de buienradar.nl betrouwbaar? en dan ook vooral de 3 uur vooruit?
Is niet te vertrouwen, 3 uur vooruit wordt door gekopieerd aan de hand van korte historie.
Beter om Europese radar te kijken.
Er is sinds gisteravond nu ongeveer 6 cm in mijn tuin gevallen (Gemeten op het pad wat ik gister voor de buien heb schoongemaakt.) Totaal is moeilijk te meten. Door de dooi was de sneeuw gehalveerd naar ongeveer 6 cm. NU ligt er tussen de 10 en 12 cm. Op sommige plekken in de tuin en op straat ligt nog meer...
Ga zo sleeen op de oude steenkolenberg (die is natuurlijk nu begroeid) bij ons achterom. Zal kijken of ik daar een paar fotootjes kan maken...
Ik wens iedereen een fijne dagen.
(niet te veéél he..!)
Kom maar halen! We hebben genoeg en zo te zien, zal er tegen vanavond weer 5cm bij zijn gekomen.
Ik denk dat jullie de bende eerst eens moeten opruimen eer je eer nieuwe krijgt. Het "dotje" boven Julianadorp is echt maar een vlekje hoor die sneeuwt boven HHW even leeg en dan gaat hij door naar Haarlem :lol
Het is ook niet veel, maar uit een goed hart, temperatuur zakt toch ook wel weer iets...!
(niet te veéél he..!)
Ivm slechte wegen is het niet mogelijk om vrachtwagens te sturen. Heb wel nog een hele kleine slaapkamer over daar kun je in logeren ...
(niet te veéél he..!)
Kijk en daarom krijgen jullie daaro geen sneeuw ...... nog te beroerd om het te halen Stop eens met het ijs vegen en stap zelf op de fiets, Haarlem heeft nog wel wat liggen denk ik.
(just kidding)
HHW, 0 graden, snoeiharde wind(vlagen).Besneeuwde straten worden spiegeltjes doorgaande wwegen zijn oke. | Gewijzigd: 23 december 2010, 13:54 uur, door MarcS
3u vooruit is niks waard, 24u vooruit is beter, want die is wel gebaseerd op een computermodel.
Idd! En voor 24 uur vooruit is dan dezelfde als deze op de noodweercentrale Ziet er alleen iets professioneler uit en je kan de intensiviteit van de verwachte neerslag bekijken.
Dus buienradar overbodig om een paar uur vooruit te kijken. Klopt 9 van de 10 keer geen ene biet van.
Twente en het uiterste oosten van Overijssel krijgen nog wat, maar verder denk ik dat het niet verder naar het westen zal trekken.
Ik weet niet of ik het nog mag zeggen, toch doe ik het: Polar-tsunami!
Klopt het plaatje, Jan? Heel heel koud, blokkade vanuit oost en west en vanuit het Noordoosten komende strenge vorst...