Felle strijd tussen koude- en zachte lucht boven Europa
Boven Duitsland, Frankrijk en België woedt een felle strijd tussen zachte en vochtige luchtmassa’s die vanuit het zuiden proberen op te rukken en koude vrieslucht die aanwezig is boven het noordwesten van Europa.
Het resultaat is dat er een actief neerslaggebied is ontstaan. Een daarvan ligt boven het zuidwesten van Duitsland. Er valt ijzel en sneeuw uit.Dit gebied trekt geleidelijk over een groot deel van Duitsland. De komende 36- tot 48 uur daar kans op langdurige sneeuwval bij verder dalende temperaturen.
Later vandaag ook in het noorden, midden en vannacht en morgen eveneens in het zuiden van Frankrijk sneeuwval bij invallende vorst.
De Alpen krijgen morgen een dik pak sneeuw te verwerken. Eerst ligt de vorstgrens nog boven de 2500 meter, later op de dag snel dalend naar beneden de 500 meter. Ook het zuiden van Duitsland krijgt veel sneeuw.
Afgelopen nacht opnieuw zeer koud in Scandinavië met in Finland -31 graden. Niet alleen in de nacht, ook overdag is het daar erg koud. Gisteren kwam het kwik op sommige plaatsen niet boven de -23 graden uit.
Ook nog altijd volop winter op de Britse Eilanden waar het vannacht opnieuw (zeer) streng voor met in het Schotse bergland -20 graden!
Is het dan nog ergens warm? Jawel. Gisteren en ook vandaag in Griekenland flinke perioden met zon bij temperaturen rond de 20 graden. Op Kreta werd het gisteren 21 graden.
De terugweg was levensgevaarlijk, er ligt nu 5cm sneeuw op de weg.
Het sneeuw nu behoorlijk en het ziet er niet naar uit dat het snel zal stoppen.
Ik heb hier totaal geen zin meer in, ik woon nogal afgelegen en ik kan dus bijna nergens komen met dit weer.
De terugweg was levensgevaarlijk, er ligt nu 5cm sneeuw op de weg.
Het sneeuw nu behoorlijk en het ziet er niet naar uit dat het snel zal stoppen.
Ik heb hier totaal geen zin meer in, ik woon nogal afgelegen en ik kan dus bijna nergens komen met dit weer.
Sterkte dan
veel plezier daar in het zuidoosten en oosten
niet meteen zo gepikeerd hoor ,winter is net begonnen
is toch schitterend zo ..
Ik hoop nog steeds op nog wat sneeuw en een lekker witte kerst
Ik zou vanavond eigenlijk naar iemand toe gaan die in Maastricht woont omdat ze met kerst jarig is. Ze woont wel vlak bij de A2 en die zal wel berijdbaar zijn. Maar ik moet nog 10km rijden voordat ik bij de snelweg ben en over dezelfde weg als het station.
En die weg lag er niet mooi bij, ik wou even de weg op rijden, gaf gas en mn wielen draaiden door.
Bij iedere bocht, ook al reed ik 5km/u, ging ik al wat slippen, het is nogal akelig om te rijden dus.
Ik heb een mail gestuurd om te vragen of het niet op een andere dag zou kunnen, ben benieuwd hoe de rest er over denkt.
Lang leve Skype, Twitter, MSN en onweer-online Ik hoef mijn huis helemaal niet uit om op de hoogte te zijn en sociaal bezig te zijn. Al was ik natuurlijk vanavond eigenlijk wel graag gegaan .
Het neerslaggebied lijkt toch een iets oostelijkere koers te gaan varen, misschien toch wat minder sneeuw hier.
Dat dacht ik dus ook!
is toch schitterend zo ..
ben absoluut niet gepikeerd en inderdaar de winter is net begonnen, geef alleen aan dat als het zo blijft zoals nu mag het van mij snel wegsmelten, ipv die rommel nu.
ligt hier denk 3 cm
Noorse haagse voorspelling
En die weg lag er niet mooi bij, ik wou even de weg op rijden, gaf gas en mn wielen draaiden door.
Bij iedere bocht, ook al reed ik 5km/u, ging ik al wat slippen, het is nogal akelig om te rijden dus.
Ik heb een mail gestuurd om te vragen of het niet op een andere dag zou kunnen, ben benieuwd hoe de rest er over denkt.
Lang leve Skype, Twitter, MSN en onweer-online Ik hoef mijn huis helemaal niet uit om op de hoogte te zijn en sociaal bezig te zijn. Al was ik natuurlijk vanavond eigenlijk wel graag gegaan .
Limburg krijgt nog wel wat (veel) sneeuw; lekker bij de kachel dan maar
Noorse haagse voorspelling
lange termijn bij hun heeft geen zin.... op de 48uur zijn ze wel accuraat merk ik uit ervaring