Die gaan voor DOOI DOOI DOOI .... nou GFS run was ook niet bepaald fantastisch omdat de kern van het Hoog te veel naar het Oosten licht @ moskou ongeveer waardoor we dus niet die echt NO wind gaan krijgen als met een scandi hoog. Maarja de boel kan zo weer 180° draaien @ EC en wie weet wordt het allemaal nog kouder dan verwacht want een dooi zie ik nu niet direct gebeuren.
Dus klopt aardig hoor. En als je de raders ziet, zie je dat er veel aankomt. Echter als de temperatuur blijft stijgen is het de vraag of de sneeuw blijft liggen.
M.a.w. het kan alle kanten. Wat het ook de afgelopen dagen gedaan heeft.
Ik zie wel wat het wordt. De voorspellingen zijn op het moment zo brak en onzeker dat zelfs na 6-12 uur de onzekerheid enorm toeneemt.
Hier in Twente zou het tot gisteravond nog tot aan vrijdag moeten sneeuwen. We hebben in een paar uur vannacht 3cm gehad (mooi pakkie) maar daarna is het slusch. En de temperaturen zijn ook niet wat ze zijn volgens de berichten van gister.
Je kunt er momenteel geen peil op trekken. Enkel het "nu" lijkt wel te kloppen.
We doen het er maar even mee. Het weer doet toch zelf wat het wil.
Die gaan voor DOOI DOOI DOOI .... nou GFS run was ook niet bepaald fantastisch omdat de kern van het Hoog te veel naar het Oosten licht @ moskou ongeveer waardoor we dus niet die echt NO wind gaan krijgen als met een scandi hoog. Maarja de boel kan zo weer 180° draaien @ EC en wie weet wordt het allemaal nog kouder dan verwacht want een dooi zie ik nu niet direct gebeuren.
lol... dadelijk draait gfs 180 graden bij... het is gewoon baggerrun
Edit: ijzel in het zuiden. Kan hier ook nog wel gebeuren als de temps verder doorstijgen. Op dit moment weer licht dalenede hier trouwens. Net onder nul | Gewijzigd: 23 december 2010, 12:34 uur, door zwoof
donderglas loopt wel omhoog hier ,ben benieuwd wat koning winter nog voor ons in petto heeft
al met al geweldig om te volgen ,
"Niveau waarschuwing noodweer oranje vanwege storm/orkaan"
Het waait sinds gister idd stevig hier....
Zo net een kennis gesproken, en die verwacht tot 1e Kerstdag sowieso geen neerslag, met Kerst kans op regen
Maar net zoals Anko geloof ik nergens meer in, eerst zien dan geloven.
Onweer dagen 2012: 1 !
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Ik begin me echt steeds meer te ergeren aan alle mensen die vragen of er vandaag nog wat sneeuw gaat vallen. En dan willen ze van jan ook nog weten hoelaat, waar en hoeveel. Daarbij ook nog de mensen die vinden dat ze te weinig krijgen. Het maakt het er niet leuker op, in plaats van dat ze gewoon even wat pagina's terug lezen waarbij heus wel het een en ander duidelijk wordt.
Ontopic:
Hier in Oss is vanacht een klein beetje gevallen. Dit viel voornamelijk tussen 01.00-01.30 en vanaf 05.00-06.30.. Het stelt niet veel voor maar het ziet er allemaal lekker wit uit. Temperatuur nu ongeveer rond het vriespunt.
Niet eens een waarschuwing voor gladheid hier???????
Ik ben net weggeweest met de auto, maar het is nog steeds net zo glad als de afgelopen dagen!!!!
GFS was geen slechte run maar niet echt overtuigend koud zoals de voorbije dagen ...
EC is gewoon een ramp van dagen met -15°C overdag tot dagen van +8°C overdag zwabberen de runs vna de ene kant naar de andere !
Edit: Ijzel in het zuiden. Kan hier ook nog wel gebeuren als de temps verder doorstijgen. Op dit moment weer licht dalenede hier trouwens. Net onder nul
Muwaa, paars ontbreekt nog
De zee temp is ook al aardig gezakt dus deze gaat ook steeds minder invloed uitoefenen.
Als ik het zo zie lijkt het erop de de grens waarop deze sneeuwzooi afbuigt naar duitsland nog iets opschuift naar het noorden en daarom het westen vanavond en vannacht ook nog wat gaat meepikken qua sneeuw waarna de hele zooi over de grens verdwijnt.
Koninklijk Nederlands Nowcasting Instituut.
Zitten ze er iig niet meer naast | Gewijzigd: 23 december 2010, 12:37 uur, door cd-ron