NEERSLAG:
De neerslagpatronen van de verschillende modellen (Hirlam, ECMWF, UKRM, GFS) komen in grote lijnen goed overeen. Een sneeuwgebied boven het oosten van het land trekt weg waarna het enige uren nagenoeg droog is. In het noordelijk kustgebied vallen ook nog enkele lichte sneeuwbuitjes. Later in de ochtend nadert vanuit het zuiden het volgende neerslaggebied behorende bij het ten zuidoosten van ons land langstrekkende lagedrukgebied. Deze neerslag zal langdurig over het zuidoosten en oosten van het land blijven liggen en pas tegen vrijdagavond het oosten van het land verlaten. Hirlam geeft voor het uiterste oosten en Limburg tot en met morgenavond 10-20 cm sneeuw, dit is iets minder dan de voorgaande run en kom nu qua hoeveelheden meer in lijn met de overige modellen. Verder is de sneeuw in combinatie met de aantrekkende wind ook een factor waar rekening mee gehouden moet worden.
@JAN, Ik wil je niet te veel lastig vallen met waar en hoe laat krijg ik sneeuw maar ik woon op een plek wat niet echt Noord is en ook niet echt Oost waardoor het soms wat onduidelijk is. Mijn vraag is dus, wat kan de provincie Drenthe verwachten en danwel het uiterste zuiden van Drenthe. Kan iemand mij hier antwoord op geven. Moet vandaag nog naar huis en zou wel willen weten wat me te wachten staat op de weg.
Ik hoop op een meer winterscenario....in elk geval geen dooi vanaf dinsdag. PLEASE!
Onzekerheid is zeer groot. Wel beter dan de pluim van gisteravond.
http://www.weerzoetermeer.nl/
het zou hier volgens knmi +0,4 moeten zijn
Klopt wel degelijk, athans in Haarlem nu +0,5c als zo doorgaat is het einde van de dag +5 kunnen we bbqen zometeen
Nou, depri? vind ik persoonlijk geen slechte pluim hoor, maar wat een spreiding naar beneden toe!
Volgens noodweercentrale tussen 18u en 19u
[attachment=51526:pluim_vo...ig_06260.png]
De trend is alvast slecht.
Ik denk dat jullie de bende eerst eens moeten opruimen eer je eer nieuwe krijgt. Het "dotje" boven Julianadorp is echt maar een vlekje hoor die sneeuwt boven HHW even leeg en dan gaat hij door naar Haarlem :lol