Dit is voor het westen, 5 cm...!
Dus ik ga ervan uit dat het Noord-westen ook een witte kerst heeft..toch, jan?
Nu wel 1 graden in het westen, bewolkt en windkracht 4, dus best gevoelsmatig koud!
ja ik heb vrouw en twee kinderen thuis zitten en die vinden het wel pretig als papa heel thuis komt vanavond. | Gewijzigd: 23 december 2010, 08:59 uur, door paul1
Dus ik ga ervan uit dat het Noord-westen ook een witte kerst heeft..toch, jan?
Nu wel 1 graden in het westen, bewolkt en windkracht 4, dus best gevoelsmatig koud!
Denk dat dat plaatje niet meer overeenkomt met de realiteit
Het westen blijft duidelijk droog.
Update : kijk maar eens links op de sat-film | Gewijzigd: 23 december 2010, 09:03 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Klopt het dat er ten oosten van de stad Groningen meer gevallen is?
Ja dat klopt, meer aan die zijde gevallen, helaas voor woon aan andere zijde stad;)
Klopt het dat er ten oosten van de stad Groningen meer gevallen is?
Denk het wel Spin, aangezien het front van gister middag, tot lang in de avond oostelijk van Groningen is blijven hangen.
Check ander buien radar afgelopen 24 uur = precies te zien.
Dat meende ik al. Ik ga dadelijk ff naar buiten en zal eens zien hoeveel precies.
Wel leuk trouwens; een buurtbewoner rijd met zijn tuintractor(tje) met een zelfgemaakt sneeuwschuif door de straten Ja...de gemeente doet het niet hoor!. Allemaal mensen op straat druk hun pad aan het ruimen. Breekt er ook nog eens eentje per ongeluk zijn schep doormidden
Vandaag volgens mij het zelfde verhaal. Zo te zien aan de diverse radarbeelden.
Alleen Limburg en oost-brabant gaan best wat krijgen is mijn verwachting.
Eigenlijk geen probleem mee, nog twee dagen werken. Daarna mag van mij ons sneeuwdek aangevuld worden, al hoor ik nu verwachtingen op de radio die meer naar de regen kant neigen dan naar sneeuw.
We zien wel!
Check ander buien radar afgelopen 24 uur = precies te zien.
kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat frl continu word geweert voor sneeuw hangt er ergens een gigantisch sneeuwscherm
NEERSLAG:
De neerslagpatronen van de verschillende modellen (Hirlam, ECMWF, UKRM, GFS) komen in grote lijnen goed overeen. Een sneeuwgebied boven het oosten van het land trekt weg waarna het enige uren nagenoeg droog is. In het noordelijk kustgebied vallen ook nog enkele lichte sneeuwbuitjes. Later in de ochtend nadert vanuit het zuiden het volgende neerslaggebied behorende bij het ten zuidoosten van ons land langstrekkende lagedrukgebied. Deze neerslag zal langdurig over het zuidoosten en oosten van het land blijven liggen en pas tegen vrijdagavond het oosten van het land verlaten. Hirlam geeft voor het uiterste oosten en Limburg tot en met morgenavond 10-20 cm sneeuw, dit is iets minder dan de voorgaande run en kom nu qua hoeveelheden meer in lijn met de overige modellen. Verder is de sneeuw in combinatie met de aantrekkende wind ook een factor waar rekening mee gehouden moet worden.
Maar goed, het zou mooi zijn als het waar is
Eens. 't wordt weer afwachten, maar gok dat we toch geen sneeuw krijgen.