Hier begon het ook flink later dan dat buienradar aangaf.... zou me zeker niet blind staren op de buienradars
Wil hier niet weer blijven hangen op een luchthaven, bij 10 cm sneeuw op schiphol regel ik een auto
Thanks!
En dat komt allemaal uit dat gebied dat nu vanuit het zuiden overtrekt? Of komt er nog een ander gebied achteraan? | Gewijzigd: 22 december 2010, 22:53 uur, door nizo
Zoals ik al eerder schreef kwam ECMWF vanmorgen plotseling met winterse kaarten op de proppen en liet ook EC-MOS de gehele dag een winterse setting zien met vorst tot aan het eind van het jaar. Ook een meerderheid van de 50 EPS members van de EC-00 output simuleerde koude oplossingen. (zie onderstaande afb)
EC-00 met winterse oplossingen
EC-MOS voor Leeuwarden (Temp. Dauwpunt / Neerslag / Sneeuw)
EPS verdeling 50 members
Omdat EC-MOS sinds 21h00 weer met een duidelijk zachtere variant op de proppen komt heb ik heb vanavond expres nog even gewacht op de laatste EC12 EPS members. Ook hier zien we echter dat een meerderheid van de ensemble members nu weer voor een zachtere oplossing gaan. Eigenlijk weer een soortgelijk beeld als vanmorgen vroeg toen ik ook al schreef dat vanaf woensdag de 29e dec een verzachting wrs is. Temeer ook omdat GFS een soortgelijk scenario simuleerde.
Vergelijk EC-12 van vanavond
Ik vraag me af in hoeverre we de huidige modeloutput op de langere termijn series moeten nemen, zwabbert allemaal veel te veel. Mijn advies; voorlopig maar ff niet verder kijken dan een dag of 5 en gewoon het winterse weer genieten..
Ciao Johann | Gewijzigd: 22 december 2010, 22:54 uur, door Alpenweerman
heb er een hard hoofd in voor amersfoort
Denk hoogstens 3 cm voor amersfoort tot en met vrijdag...
Maar hopelijk brengt het weer nog verrassingen
Mijn (on)weer foto's : Foto's