EY Newbie Snow, wel een interessante theorie, waarbij deze sinds kort gepromoveerde advanced daar ook wel meer over wil weten.
Vandaag is het neerslag front erg lang en zeer duidelijk in Noord-Nederland blijven hangen, als ik de hogedruk kaarten op deze site bekijk zie ik ook duidelijke druk van uit het noorden H 1020?
De neerslagfronten worden ook steeds meer in Nederland opgebouwd, anders als over afgelopen week waarbij de buien voor Drenthe/Friesland/Groningen en Almaar waren opgelost
Wie heeft een duidelijk kaart met hoogtes of waardes? Ik wil een blok zien?
Als ik de Europese kaarten bekijk is het niet de vraag of we een witte kerst krijgen, maar beter hoe we ergens gaan komen, hopelijk. Op de schaatsen..
Blok is H 1025
Voor radar kun je beter kijken op www.Wetteronline.de
Voor weerkaarten kijk je beter op www.wetter3.de.
Bij vragen p.m mij maar.
:)
Voor weerkaarten kijk je beter op www.wetter3.de.
Bij vragen p.m mij maar.
:)
ok ik zal dr morgen us naar kijken
bij vragen komt goed kga naar bed
3 uur weer rijden als dat kan haha
dan zn grote sneeuwschep
Jij bent goeddddd, haal gelijk de kleinste raamtrekker boven uit de douche.
de grote schep laat ik toch echt staan voor morgen.......dan moet er toch echt sneeuw vallen hier.
nu -2.2, droog en een zuchie wind, kuch
Ben jij de afgelopen dagen niet hier geweest? Dan heb jij toch ook kunnen zien dat de pluimen elke dag worden bijgesteld.
Raar, hier in het centrum van Antwerpen heb ik nog maar 43 vlokjes naar beneden zien komen. Maar het zal niet lang meer duren voordat het harder gaat sneeuwen. Ik zit er niet echt op te wachten maar goed ...
Ik lees hier verschillende verhalen over de route die deze buien gaan volgen. Vanuit de radars kan ik het ook niet echt goed zien, maar gaan deze buien nog een deel van Noord Nederland raken of gaan ze in het midden van het land het Oosten het land uit?
de grote schep laat ik toch echt staan voor morgen.......dan moet er toch echt sneeuw vallen hier.
nu -2.2, droog en een zuchie wind, kuch
zachjes aan trekken anders verpulver je het en heb je niks meer
Daar heb je helemaal gelijk in !
maar mijn ervaring is toch dat als er sneeuw aankomt de lucht echt "knaloranje"word en er sneeuw gaat vallen.
Ja maar, ik zag net ook de ganzen naar het westen vliegen!
Ja ja...ik weet het (ben een negatieveling)... Ik denk maar zo...
Als het sneeuwfront nou zo groot is... waarom trekt het dan maar over een klein stukje van NL heen...
Van de week waren de voorspellingen nog zo mooi.... zuidwesten kreeg het meeste volgens de kaartjes...
Nou die kaartjes konden dus de prullenbak in.... hahahahha....
Nee even allen gekheid op een stokje...
Ik gun iedereen sneeuw hoor... maar lichte frustratie is wel aanwezig...
Veel plezier en geniet van de vlokken waar ze wel vallen....
Morgen hebben wij misschien nog een restantje...
maar mijn ervaring is toch dat als er sneeuw aankomt de lucht echt "knaloranje"word en er sneeuw gaat vallen.
klopt, de sneeuw in de lucht weerkaatst het licht van de stad. Zo lijkt de lucht oranje te kleuren.
Ja, en dat doet yr ook en ze zitten iig op 1 lijn met de pluim, alleen yr geeft de data iets eerder.
http://www.weerdirect.nl <--- Nederlandse versie (zelfde radar)
Daar teken ik voor! 10cm vind ik een nette hoeveelheid.
Ondertussen sneeuwt het hier gestaag door. Normale vlokgrootte, en het lijkt alsof dat bui-tje nu wat blijft hangen hier volgens de radar. Vind ik niet erg. Helemaal leuk als dat spul vanuit het zuiden gaat aansluiten hehehe.