vandaar dat de storingen met zachtere luchtsoort (uit z-zw) het niet gaat lukken om het te laten dooien
schaatsijs hebben we hier in elk geval niet, er ligt een laag van dat matte sneeuwijs op de Damsevaart. zou dit zonder dooi een verloren zaak zijn of valt dit ijs bij een goede "droge" vorstperiode nog te redden?
het weer hier in Sluis: zwaarbewolkt, nevelig en het vriest weer licht na anderhalve dag van trage dooi met temperaturen tussen 0 en +1 graad... de sneeuwlaag is wat aangetast en papperig geworden, wat nu in van die harde ijzige sneeuw overgaat...
Lange termijn is vrijwel nooit iets zinnigs over te zeggen. Hoewel je wel steeds een trend ziet. Het zal wel weer ergens een kwakkeltje worden en dan de kou weer in. Zo is het steeds gegaan. Vorig jaar ook al. | Gewijzigd: 22 december 2010, 22:02 uur, door zwoof
als ik de radar beelden bekijk .
maar als ik de hirlam bekijk en ook op buienradar de 24 tot 48 uur loop dan zeggen die toch heel wat anders en laten ze voor friesland toch aardig wat neerslag zien ...
afwachten dan maar ...
door gereden zit dr nu klaar voor dus dumpen maar
Zal voor ons later deze nacht zijn, of het buienstaartje boven Drenthe moet op de lijn nog contact gaan zoeken met de buien boven limburg.
Kans is wel klein.
:)
Wat echter wel zo is: we hebben momenteel te maken met hogere temperaturen dan voorheen (slechts een aantal graden vorst 's nachts) en met storingen. Bevinden we ons niet gewoon in de kerstdip die er ieder jaar is maar dit jaar veel kouder is doordat de rest van de maand ook veel kouder is?
Als dit de traditionele kerstdip dit jaar onder 0 ligt, dan teken ik ervoor. Ik vraag me dan trouwens gelijk af of iemand statistieken heeft van de kerstdip.... is dat echt (bijna) jaarlijks zo, of komt het voor een groot gedeelte ook voort uit de beleving van iedereen? Met andere woorden: is het een wetenschappelijke dip?
dat zou wel jammer zijn, ik wil wel een nieuw laagje