Trouwens, zie een oranje waarschuwing op de wadden ivm storm? Dikke rotbries dus.
En daarnaast, is het mogelijk dat de storing die er nu aankomt, noordelijker gaat trekken? Ronald geeft aan dat druk opbouw in het noorden de storing naar het oosten gaat duwen.
Maar daarin tegen laat Hirlam het de hele dag ( ook hier sneeuwen ).
Ik begrijp er niet zoveel meer van.
Wel of geen sneeuw, veel of weinig.
Ook is de temperatuur hier vrij hoog ( 1.7 graden ), dat kan de sneeuwval hier niet tegenhouden toch ?:P
Oh en ik zal even de pol invullen
( vragen zijn trouwens in het algemeen gesteld, niet alleen richting Jan ).
Is het heel raar gedacht dat de derukopbouw in het noorden er juist voor kan zorgen dat het sneeuwfront boven NL blijft hangen?
In het vorige topic woonde je vriendin 5 km fietsen van jou vandaan, wat is het nou?
on-topic, er is vanmiddag een paar mm sneeuw gevallen in zwolle.
En het is nu een stuk minder koud dan vandaag. | Gewijzigd: 22 december 2010, 21:28 uur, door henk55
Op de vele plekken waar het ijs nog niet betrouwbaar is, kan dan het ijs niet sneeuwvrij gemaakt worden, dus geen ijsaangroei meer op die plekken.
Ook strenge vorst zal dan weinig helpen, want veel sneeuw werkt als een deken dat de ijsaangroei tegenhoudt.
Wordt dus morgen een belangrijke dag in Friesland voor een eventuele Elfstedentocht.
op de gehele route kan geschaatst en geveegt worden
dus laat maar sneeuwen kan het nog kouder worden straling
maaaaar nog wat mensen die 200 km willen vegen
Wat is het positieve gebied? Als ik zo mag gokken hoeven wij in DH de auto voorlopig niet meer uit te graven.
Zou je het ook opmerkelijk vinden als het buienradar/weerplaza/weeronline/enz was?
Heb die site nu al een tijdje bekeken, klopt hier iig nooit niks niet van | Gewijzigd: 22 december 2010, 21:32 uur, door Brisk
Ik denk dat het twitter bericht van Jan daar iets mee te maken heeft ?
Laatste bericht Jan: " Zo prullenbak vol, daar ligt de nieuwe ECMWF in. Wat een ongeloofwaardige run zeg." Twitter doet weer trouwens.
Overigens hier in Lent hele mooi lucht, zo'n oranje/gele lucht en het is heel licht buiten
Verder vind ik persoonlijk dat er hier bagger is gestrooid/geschoven.. De autowegen zijn wel schoonig maar fietspaden ho maar, levensgevaarlijk.
Anyway, ik wacht vol spanning af op de nieuwe sneeuwlaag, hoop alleen dat we van t weekend nog enigzins ergens naar toe kunnen.
Ik heb op de pol gestemd met begin januari (en nee niet omdat ik dan jarig ben)
on-topic, er is vanmiddag een paar mm sneeuw gevallen in zwolle.
En het is nu een stuk minder koud dan vandaag.
Elk stadje een ander schatje? :$
Hahah, nee het is 5/6km weet het niet precies, laten we het houden op 5.5!
Lol! Laat ze het maar niet lezen...
Hier hebben ze met van die kleine steentjes gestrooid, werkt best goed...
| Gewijzigd: 22 december 2010, 21:34 uur, door Tyshane
Temperatuur is hier ook al erg lange tijd constant. Sinds +/- 17:00u hangt de temp al op -2.3. Vreemd... maar ja, als het niet gaat dooien en een flink kwak sneeuw omlaag komt zetten ben ik tevreden. (Ook al moet ik morgen de weg op lol)