Het dooit niet, de bovenlucht is te warm om het als sneeuw te laten vallen dus ijzel nu. Zal zo wel verandering in komen
heb jij een uitleg hoe het kan dat het met zo'n temp toch dooit?
Je huis straalt ook warmte uit, vandaar de dooi van je dak?!
Weet iemand of er nog wel sneeuw komt voor Friesland??
Gisteren zag het er goed uit, maar nu ga ik twijfelen.
Er lijkt op de radar maar weinig deze kant op te komen.
Eigenlijk maar goed ook met het oog op de 11stedentocht.
Komt dat niet gewoon door de warmte die je huis uitstraalt?
Nee dat dacht ik eerst ook, maar de afgelopen dagen is er niets naar beneden gedruppeld... en naar mijn weten staat de kachtel boven uit zou hem trouwens wel heel hoog moeten hebben voor dat het zo hard gaat druppelen, het begon vanmorgen te druppelen hier en ging steeds harder, misschien uiteindelijk wel warmte wat naar je dak toe gaat (warmte gaat immers naar boven) maar dan gaan we dus vannacht mega ijspegels krijgen (wel mooi, maar wel een beetje jammer boven mijn raam) we zien wel...
of
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/wee.../nederland.html
trek je eigen conclusies
Inderdaad. Je weet soms niet meer waar je aan toe bent.
Meer dan lichte sneeuwval produceren die buitjes nog niet.
Matige sneeuwval zal volgens gfs voor van8 zijn.
Edit: Meld er al iemand matige neerslag in welke vorm dan ook?? | Gewijzigd: 22 december 2010, 13:14 uur, door Shadow112
Matige sneeuwval zal volgens gfs voor van8 zijn.
Edit: Meld er al iemand matige neerslag in welke vorm dan ook??
Nop...
Hier ook lichte sneeuwval.
En nogmaals de vraag(over heen gelezen denk ik, gaat ook zo snel hier) omde hoveel tijd wordt er een update gedaan van de temperatuurkaarten? weet iemand dit?
Op zo'n beetje alle snelwegen in de omgeving Breda, Rotterdam, Tilburg Gorinchem geldt een snelheid beperking op
de snelwegen. Overal mag maar Max 50 gereden worden.
Nu gaan we eerst weer 's 40 pagina's doorlezen op O-O
Hier druppelt het heel erg hard van het dak nu op mijn lichtstraat hoor, maar er valt ook iets sneeuwigs uit de lucht hier en door een vlok temp -2.2..
heb jij een uitleg hoe het kan dat het met zo'n temp toch dooit?
Jan heeft al antwoord gegeven op het verschijnsel regen/ijzel bij temps. onder 0.
Wat er op de "lichtstraat" (mooi woord) valt is waarschijnlijk smeltwater van je dak. Het huis is warm, de onderste sneeuwlaag op het dak smelt, loopt naar beneden en komt daar waarschijnlijk een dakgoot tegen die vol (bevroren) sneeuw ligt ! Gevolg: dakgoot stroomt over en het smeltwater van het dak druppelt op de lichtkoepel.
Hehe, had je toch beter moeten boeken, hier valt al 2 week zo goed als niets of zo
Nja word het na vandaag weer wat rustig met de neerslag ?
Nee joh, wij willen sneeuw.... als het komt blaas het dan even terug over 't IJsselmeer
Ben ik ook bang voor.... voor in de kop iig.
*plaatje knipt doet*
Bah, inderdaad de kop zo goed als sneeuwvrij
Stadskanaal meld sneeuw
Nu al ik wil ook.......
Jan, hoe laat denk je ongeveer dat wij iets kunnen verwachten?
Onweer dagen 2012: 1 !
Hier ook lichte sneeuwval.
En nogmaals de vraag(over heen gelezen denk ik, gaat ook zo snel hier) omde hoveel tijd wordt er een update gedaan van de temperatuurkaarten? weet iemand dit?
Tegen 5 uur begint de telex te ratelen.
;)