Wel zo juist even wat leuke barometer getalletjes gezien, zelfs de natuur houd soms van nette getallen. 999,9 Hpa en nu al even 1000,0 Hpa. ow weer terug naar 999,9. Ook mijn windrichtingfaantje is weer tot leven gekomen maar die geeft alles tussen noordwest en noordoost aan met voornamelijk noorden wind maar geen zuiden wind waar het weer toch weg zou komen.
wel nog steeds koud met -3,3 graden en een dauwpunt van -5,7 graden.
is het slecht voor de bomen dat er sneeuw op ligt?
ik kan me vorstellen dat sneeuw juist isoleerd waardoor het beter is voor de bomen.
'Elfstedentocht kan volgende week' Die voorspelling heeft directeur van Meteoconsult Harry Otten gedaan op de Wereldomroep"
sinds wanneer voorspellen directeuren het weer?
ik kan me vorstellen dat sneeuw juist isoleerd waardoor het beter is voor de bomen.
Nee hoor maakt voor de bomen niks uit, wel is het erg gevaarlijk voor de onderstam als het erg hard vriest, vooral perenonderstammen. Daarvoor is het wel weet een voordeel dat er sneeuw op ligt, ivm isolatie. We maken ons meer zorgen over de appelbomen waar nu nog blad aan zit. Die kunnen net boven de sneeuw wel eerder bevriezen, dat is vorig jaar wel regelmatig gebeurd
sinds wanneer voorspellen directeuren het weer? sterker nog, sinds wanneer voorspellen weerdirecteuren een Elfstedentocht? Neem aan dat de rayonhoofden meer kijk hebben op de toestand van het ijs.
Maargoed, ik ga even naar de kapper, want mijn haren hangen voor mijn ogen en da's niet bevorderlijk voor het lantaarnpaalstaren!
Al dagen last van. zolang die hPa op en neer gaat. meenstal ook een teken van neerslag.. maar dat zit er nog niet in.. i.v.m hPa schommeling..
Dus om de haverklap een paar paraceta,s om de schommeling op te vangen.