Wanneer gaat een laag drukgebied over of veranderen in een hoog? Ik zat hier ook ff te kijken http://www.wetterzentrale.de/pics/avnpanel1.html en zie richting eind van het jaar een zeer krachtig en groot laag ontwikkelen. Als die ontwikkeling blijft en verder opschuift ....:P
Peet
Miss toch geen witte kerst hier? Het is nu alleen nog maar hopen op donderdag. Doe dan toch maar wel een bescheiden laagje van 2 cm..... hebben we toch een witte kerst. | Gewijzigd: 21 december 2010, 22:29 uur, door jewaitit
Weetje wie ik net zag?
Piet Paulusma in Enschede.
Moest meteen even denken aan sommige reacties hier die zo negatief over hem zijn.
Ontopic:
Het is wel erg koud! En de sneeuw loopt niet meer fijn. Laat eerst alles aub verdwijnen en dan pas nieuwe. xD
...Dat zullen dan waarschijnlijk wel ijsberen zijn!
Het is maar 15km rijden en ik was maar een kwartier te vroeg daar :S Toen heb ik een uur op het station gestaan. En normaal rijden er 2 IC's lang en vertrekken er 2 stoptreinen per uur in beide richtingen. En vandaag was er helemaal niks, geen IC die langsreed en geen stoptreinen. Het informatie bord bij het station gaf eerst +5min, toen +10min, daarna +15min en toen die verstreken waren verdween de trein gewoon van het bord alsof deze vertrokken was.
De volgende treinen op het bord werden grijs (rijdt niet) en er kwamen geen nieuwe treinen meer bij.
Toen ben ik maar naar huis gegaan, me weer door de sneeuw moeten ploeteren, thuis aangekomen al mijn afspraken moeten afbellen. Ik kan er niet meer om lachen, van mij mag het hier plaatselijk helemaal lente worden!
Hoi Monique, ik reis ook dagelijks met de trein. Vandaag tussen Dieren en Zutphen wisselstoringen - dus half uur stapvoets rijden .. verder vanochtend een kwartier vertraging .. dus dat ging nog. Alleen steeds maar wachten in die koude - ik ben er ook klaar mee eerlijk gezegd. Moet ook telkens een stuk fietsen- het was vanochtend echt niet meer leuk - minus 12 graden - ik dacht dat mijn vingers eraf stierven - aan de ene kant vind ik dit weer fascinerend aan de andere kant kan het mij niet snel genoeg lente zijn.........
Overwegstoring zeiden ze, ik zag toch nog een IC voorbij komen toen ik vertrok. Die reed stapvoets, de bomen waren gewoon dicht en gingen daarna ook open. Ik snap het probleem niet.
Zelfs met een storing moeten ze bij iedere overweg wel afremmen, maar op een kort traject van 20min (Roermond-Sittard, waar de storing was) kan dat er niet voor zorgen dat er helemaal niks rijdt, een uur lang.
Wanneer gaat een laag drukgebied over of veranderen in een hoog? Ik zat hier ook ff te kijken http://www.wetterzentrale.de/pics/avnpanel1.html en zie richting eind van het jaar een zeer krachtig en groot laag ontwikkelen. Als die ontwikkeling blijft en verder opschuift ....:P
Peet
Deze links bedoel je ... Die was mij ook al eerder opgevallen !
Die heb jezelf want je zit op O-O.....
http://www.onweer-online.nl/radars/pluim-grafieken
Onweer dagen 2012: 1 !
mischien een idee om een soort glazenhuis te doen een week zonder eten om geld in te zamelen voor de zakke vogels onder ons ?
schijnt te werken heb ik vernomen