http://knmi.nl/
Ik doe het normaal nooit maar de uitzondering bevestigd de regel he. Zou je mij kunnen vertellen hoe het weer vrijdag globaal gaat verlopen? Ik moet vanuit Amsterdam naar Deurne naar een crematie (tante overleden gisterenavond) en wil natuurlijk niet te laat komen of vast komen te staan. Ben van plan om `s ochtends te gaan rijden en moet in de namiddag weer terug.
Alvast bedankt.
Edit Jan: Je hebt PB
Btw een ding begrijp ik niet.
Westen ( Den haag ) = minder dooi
dan het noorderlijkere ( Alkmaar )
maar de dooi komt toch juist uit het zuiden ?
Bron?
Sinds wanneer ligt Gelderland in het zuidoosten?
Maar goed, voor drie provincies een extreem weerwaarschuwing.
Zij we onderhand niet aan een record van extreem weerwaarschuwingen toe?
Ik heb er in een korte tijd nog nooit zoveel gezien.
Hopelijk krijgen we geen last van degradatie van dit soort waarschuwingen.
Als een dergelijke waarschuwing onnodig wordt afgegeven geloven mensen er de volgende keer niet meer in.
Dat effect hebben we vaker gezien met weeralarmen maar kan ook gebeuren met extreem weer waarschuwingen.
Toegevoegd:
Waarschuwingen voor extreem weer geeft het KNMI voor:
* gladheid door ijzel, ijsregen of sneeuwval (minstens 3 cm per uur of minstens 10 cm in 6 uur)
* driftsneeuw (met een gemiddelde windsnelheid van meer dan 40 km/uur, windkracht 6 of meer)
* onweer (minstens 500 ontladingen in 5 minuten)
* regen (minstens 75 mm in 24 uur)
* windstoten (minstens 100 km/uur, aan de kust in de winterperiode (november tot en met april) minstens 120 km/uur) | Gewijzigd: 21 december 2010, 21:28 uur, door Han
juist,we hebben weer het ondenkbare een witte kerst en dan gaan we gewoon voor een elfstedentocht
ik dacht als volgende stap vebetering van de winter 63
wind, windrichting, mist,helderheid...spelen ook een rol | Gewijzigd: 21 december 2010, 21:23 uur, door JanKoudum
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22714
Met angst en beven hou ik eigenlijk sinds gisteren de verwachtingen in de gaten, waarbij ik verscheurd door tegenstrijdige emoties hoop op alles en tegelijkertijd hoop op niks. Het besef drong gisteren namelijk tot mij door dat het wel eens kan gebeuren deze winter. Met andere woorden, de tocht der tochten. Maar wil ik 'm wel of wil ik 'm niet? Ik ga ik onweer-online dicht met het voornemen nog maar één keer per dag te kijken. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dus daar ben ik weer. Wachtend op nieuwe kaarten, nieuwe inzichten, met nieuwe vrees en nieuwe hoop. Laat maar komen!
Dibrachio
zie dat je je stukje nog een keer gepost hebt
Leuk geschreven !
thnks
lekkere stand tot nu toe | Gewijzigd: 21 december 2010, 21:27 uur, door jones