En toch denk ik zijn we sinds 1997 niet zo dicht bij de tocht der tochten geweest.
http://www.ekkel.com/?page_id=217
En daarom komt er volgens hem nooit meer een 11-stedentocht.
(Maar misschien denken de Friezen daar zelf anders over...)
Heb nu voor het derde jaar gewed met mijn zoon dat er WEL 1 komt...om een grote reep chocolade.
hoe hebben ze het de laatste keren dan gedaan?
Dat is een heel ander verhaal en ben ik met je eens. Maar we zijn er nog lang niet en wanneer die komt mogen ze wel slagbomen bij de Afsluidijk en bij Lemmer etc. plaatsen, alleen op vertoon van een Elfstedenkaart heb je doorgang !!!
Geen slecht idee hahahhah.
En daarom komt er volgens hem nooit meer een 11-stedentocht.
(Maar misschien denken de Friezen daar zelf anders over...)
Heb nu voor het derde jaar gewed met mijn zoon dat er WEL 1 komt...om een grote reep chocolade.
Laat hem dan nog maar even naar school gaan om verder te leren...
Uit het verleden weten we dat het wel mogelijk is om een evenement als dit te organiseren, zelfs door de Friezen.
Ze zullen in ieder geval bijstand krijgen van hulpverleningsinstanties uit het hele land. Het enige probleem waarmee ze te maken zouden kunnen krijgen is het feit dat kerstvakantie is. Dit is ook merkbaar in de personeelssterkte bij hulpverleners en ordehandhavers. Gelet op de personele druk bij de laatste, zou dit nog wel eens een struikelblok kunnen gaan vormen, zeker als de tocht na bekendmaking, binnen 4 dgn door zou moeten gaan.
Als de kosten van de extra inzetten van hulpverleners en ordehandhavers in de toekomst betaald moet gaan worden door de organisatoren (en die wetsvoorstellen zijn in de maak) dan vrees ik dat de tocht (in deze vorm) voor het laatst georganiseerd kan worden.
Vereniging De Friesche Elf Steden acht de kans dat er nog dit jaar een Elfstedentocht komt erg klein. Volgens voorzitter Wiersma " komt het er in de buurt" als het een week lang 's nachts 10 graden en overdag 5 graden vriest.
De rayonhoofden komen voorlopig niet bijeen. Directeur Otten van Meteoconsult heeft de Friezen opgeroepen om massaal de sneeuw van het ijs te halen. Volgens hem komen er genoeg koude nachten om een Elfstedentocht volgende week mogelijk te maken.
NOS-weerman Erwin Kroll vindt het te vroeg voor een prognose. Het beeld voor de komende dagen is hem te onzeker.
NOS
Uit het verleden weten we dat het wel mogelijk is om een evenement als dit te organiseren, zelfs door de Friezen.
Ze zullen in ieder geval bijstand krijgen van hulpverleningsinstanties uit het hele land. Het enige probleem waarmee ze te maken zouden kunnen krijgen is het feit dat kerstvakantie is. Dit is ook merkbaar in de personeelssterkte bij hulpverleners en ordehandhavers. Gelet op de personele druk bij de laatste, zou dit nog wel eens een struikelblok kunnen gaan vormen, zeker als de tocht na bekendmaking, binnen 4 dgn door zou moeten gaan.
Als de kosten van de extra inzetten van hulpverleners en ordehandhavers in de toekomst betaald moet gaan worden door de organisatoren (en die wetsvoorstellen zijn in de maak) dan vrees ik dat de tocht (in deze vorm) voor het laatst georganiseerd kan worden.
Wat een onzin verhalen dat het niet meer te betalen is of te organiseren is, dan schaffen ze zeker ook het carnaval af omdat ze het zelf moeten betalen terwijl dat elk jaar gevierd wordt.. yeah right..
Elfstedentocht is een big happening en ook al kost het geld het levert ook veel geld op voor de Friese gemeentes en provincie. En de rest die thuis voor de buis zit te kijken, zien ook al die unox mutsjes en grote reclame bilboards en wat te denken van de uitzendrechten..
Ik zal er op letten.
Kom maar op!
In principe kan dat wel, maar zou toch raar zijn. Istie eind december gereden en dan twee weken laten weer b.v. Nee dat zullen ze vast niet doen.
Kom maar op!
en wat otten vanmorgen zei,is denk tegen het zere been van de Vereniging.want otten wakkerd juist het vuurtje van de elfstedenkoorst aan wat ze nou juist even niet kunnen gebruik zoals vorig jaar(waar eigelijk een elfstedentocht veder te zoeken was dan nu)
vorig jaar kopte de telegraaf elke dag met een voorpagina over de elfstedentocht,de ene dag was het 80% kans op een elfsteden en de andere dag was er al een datum
laat de media hun mond maar houden en het weer even mee werken en dan begin januari een tochtje denk ik