Wel fijn dat ik nu mooi mijn nieuwe lens kon uittesten... Ik heb sinds kort de Tamron 10-24mm in bezit. Echt een geweldige groothoeklens!!! Met opvallend weinig vertekening.
Ik hoor trouwens wel vaker mensen over die groothoeklens van Tamron, schijnt dus toch niet zo'n heel slecht dingetje te zijn. Misschien ook iets voor mij om over na te denken. | Gewijzigd: 19 december 2010, 20:29 uur, door weerfanaat
Ik hoor trouwens wel vaker mensen over die groothoeklens van Tamron, schijnt dus toch niet zo'n heel slecht dingetje te zijn. Misschien ook iets voor mij om over na te denken.
Tuurlijk heb je wel groothoekvertekening op de 10mm, dat is zo enorm veel groothoek daar kun je niks aan doen tenzij je in Photoshop veel gaat doen. Maar je krijgt geen hele rare bolle horizonnen. Alleen voorwerpen op de voorgrond in de hoeken komen er duidelijk raar uit te zien, typisch groothoek.
Hangt wel een prijskaartje aan hoor, ik heb hem bij Fotokonijnenberg besteld en daarbij ook nog een protectie uv-filter 77mm bij besteld voor extra bescherming.... Prijs: 451,- Nou ja, je hebt wel kwaliteit dan.
Ik heb vrijdag/zaterdag/zondag, in kleur geschoten maar het lijkt wel z/w.
Tamron heeft ook een heerlijke macro/potret lens, de 90mm F 2.8 DI macro 1:1, super scherp en prachtige kleuren.
Ik mocht er bij 'Konijn', voor dat ik hem kocht, lekker mee expirimenteren, op mijn eigen camera (Sony A200) en het resultaat bekijken op een 30" monitor, doen ze daar niet moeilijk over.
Ik heb vrijdag/zaterdag/zondag, in kleur geschoten maar het lijkt wel z/w.
Tamron heeft ook een heerlijke macro/potret lens, de 90mm F 2.8 DI macro 1:1, super scherp en prachtige kleuren.
Ik mocht er bij 'Konijn', voor dat ik hem kocht, lekker mee expirimenteren, op mijn eigen camera (Sony A200) en het resultaat bekijken op een 30" monitor, doen ze daar niet moeilijk over.
Ik heb ook de Alpha200 ..... Konijnenberg is voor mij in Den Haag het dichtste bij en dat is nog vele kilometers dus ik bestel het gewoon via internet nadat ik VELE recensie's had gelezen. Portretten overigens schiet ik gewoon met de 50mm 1.8 ... Prima zat, Heel af en toe gebruik ik ook de 70-300.