;)
Ligt er maar net aan voor wanneer je de temperatuur wil bekijken en welke kaarten je kijkt. De kaarten die ik bekijk geven overdag de maximum temperatuur en 's nachts de minimum temperatuur
inderdaad niet te hopen ,maar als je alles zo ziet qua ontwikkelen van al die weerkaarten en de ene glijbaan na de andere glijbaan en dan die rare stroomgolven via rusland en engeland waar alles keert. hou ik mijn hart vast.
Edit: Het kleur-kaartje met waarschuwing blijft wel ijzel aangeven | Gewijzigd: 21 december 2010, 18:04 uur, door zwoof
Volgens de huidige gfs run ( 12u ) zal het meest regen/ijzel worden morgen.
Al heb ik nog wel een beetje goede hoop dat de meeste neerslag Duitsland in trekt...
met deze uitspraak zijn de meteorologen uit ? gekomen en wanneer ze zijn begonnen met telling weet ik ook niet . mischien uit geschreven brieven
Komende dagen inderdaad wat verse sneeuw maar grote hoeveelheden!? nee dat niet.
Wat mij zorgen maakt is de depressie @ 28December die wel eens een lange dooi zou kunnen gaan inzetten! Ik hoop dat EC nu met een koude run komt want anders komt het echt niet goed ....
Maarja laatste runs van GFS ware anders wel weer zeer koud maar wat een onbetrouwbaarheid op lange termijn ongelooflijk !
als ik GFS zo bekijk, kan er donderdag en de nacht naar vrijdag de hele tijd lichte sneeuw vallen (1-5 cm) | Gewijzigd: 21 december 2010, 18:16 uur, door jones
Temperaturen zijn laag, vannacht waarschijnlijk rond -5/-6. Dus mocht er vannacht neerslag vallen, zal dat sneeuw zijn, morgen overdag zal de temperatuur tussen 0 en -2 liggen, en dan wordt het spannend. Maar het lijkt inderdaad een schampschot te worden, dus misschien blijft het wel helemaal droog, wat misschien een keer niet slecht uitkomt, i.v.m. de conditie van 't wegennet, want dat is schrikbarend slecht.
Oh oke, intensiteit is ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Vlat me op dat de 12U run telkens een warme was @ GFS en die van 18U en 00U zeer koud.
De run van 06U was altijd een beetje ertussen denk ik. Achja Laten we hopen op een scandi hoog na kerst want anders blijven we maar in zo een winter zitten met sneeuw/flirten met dooi grens ...
Ik zou zeggen Scandi hoog en iedereen de schaats op
Komende dagen inderdaad wat verse sneeuw maar grote hoeveelheden!? nee dat niet.
Wat mij zorgen maakt is de depressie @ 28December die wel eens een lange dooi zou kunnen gaan inzetten! Ik hoop dat EC nu met een koude run komt want anders komt het echt niet goed ....
Maarja laatste runs van GFS ware anders wel weer zeer koud maar wat een onbetrouwbaarheid op lange termijn ongelooflijk !
Lange termijn kijken heeft totaal geen nut! Tot eergisteren gingen de meeste nog uit van dooi morgen en overmorgen maar daar is nu weinig tot niets van over! En dan kom jij aan met een depressie over een week. Een week! Langer dan 3 dagen vooruit kijken is al moeilijk.
Temperaturen zijn laag, vannacht waarschijnlijk rond -5/-6. Dus mocht er vannacht neerslag vallen, zal dat sneeuw zijn, morgen overdag zal de temperatuur tussen 0 en -2 liggen, en dan wordt het spannend. Maar het lijkt inderdaad een schampschot te worden, dus misschien blijft het wel helemaal droog, wat misschien een keer niet slecht uitkomt, i.v.m. de conditie van 't wegennet, want dat is schrikbarend slecht.
Nee buffeltje,
De bovenlucht wordt rap warmer, en dan krijg je ijzel of ijsregen.
maar goed, dan hoef je geen sneeuw meer te schuifelen.
;)