Die supercomputer krijgen dagelijks updates van weerstation over de hele wereld. + het bezit een database van voorgaande jaren waarbij met algoritme de invloed ervan bijgevoegd wordt. Zo heeft 5 jaar geleden meer invloed dan 20 jaar geleden.
Ik denk dat het zo een beetje werkt. Dat kan verklaren waarom 7 dagen verder altijd de temps een lente voorspellen t.o.v. de winterse dagen ervoor.
Men kan al overal op het ijs lopen. Dus sneeuwvrij maken is geen probleem.
Is geen onzin, het ijs is op veel plaatsen niet dik genoeg. Vraag maar aan Jan
Ik denk dat het zo een beetje werkt. Dat kan verklaren waarom 7 dagen verder altijd de temps een lente voorspellen t.o.v. de winterse dagen ervoor.
Nou dan kan het dus inderdaad dat er temperaturen in staan waar mee gefraudeerd is. Ga er trouwens even over denken om er wat over te schrijven want aan de ene kant heel interessant en aan de andere kant om te janken als het niet zo lachwekkend was. Maar de gevolgen zijn en ramp.
(Wel op een leuke manier trouwens )
Trouwens Anne Marije, werk jij in Workum?
Als de dames onrustig worden maar niet klagen over hoofdpijn denk ik dat we veel krijgen !
Wat jij Dirty Harry?
Begrijp dat je de klimaat opwarming een hoax vind en meent dat die hoaz terug te vinden is in de pluimen. Maar ik denk dat die invloed nihil is aangezien die data merendeel electronisch/automatisch aangevoerd wordt. Anders zou er constant een manneke aan de knoppen moeten zitten,
Deze begrijp ik niet zo. Wat is er precies om te janken en wat is een ramp?
Yes, please do
Lijkt me interesant leesvoer
Als alles vanaf de oceaan ons weer voorbij gaat wordt ik wel gek
we moeten de sneeuwval van 1979 dit jaar kont schoppen !!!
Edit Marga: Geen plaatjes / kaarten quoten!
Holy ****!! Ik wist dat er toen veel sneeuw was gevallen, maar dit | Gewijzigd: 21 december 2010, 15:06 uur, door Marga
Vanmorgen ben ik om 08:15 uur het ijs opgestapt. De video start zo'n 250 meter voor Bartlehiem (vanaf Leeuwarden). Op krakend ijs schaats ik uiteindelijk onder het beroemde elfstedentocht bruggetje door. Volg de elfstedentocht via http://twitter.com/elfsteden2011( crazydutchtrain)
n.a.v. bericht van Jan ende foto van het bruggetje van Bartlehiem..
Ligt hier trouwens vlak achter me.. | Gewijzigd: 21 december 2010, 13:40 uur, door Skroei