TweetBleeker RT @marketinglwd: Schaatsen op de stadsgrachten in Leeuwarden #058! Echt bijzonder! Met dank aan @Elmo0o0 !! http://plixi.com/p/64377845 #elfstedentocht
En!
Op de Swette en de Moark, begin en einde van de Elfstedentocht, wordt al geschaatst. Mooie foto's op de eerste regiopag #LC 4 minutes ago via web
TweetBleeker RT @marketinglwd: Schaatsen op de stadsgrachten in Leeuwarden #058! Echt bijzonder! Met dank aan @Elmo0o0 !! http://plixi.com/p/64377845 #elfstedentocht
En!
Op de Swette en de Moark, begin en einde van de Elfstedentocht, wordt al geschaatst. Mooie foto's op de eerste regiopag #LC 4 minutes ago via web
Ziet er goed uihuiiiitt
Emmen, ja voor o-o ers special price.
Telkens zie je bij die pluimen dat 7 dagen verderop de temps enorm omhoog schieten. Maar een paar dagen later is dat bijgesteld.... en zie je ongeveer exact wederom 7 dagen later die temps omhoog schieten.
Nu zat ik te denken:
Ik heb het idee dat die supercompjoeters tot 7 dagen vooruit de waarden vrij goed kunnen uitrekenen op basis van weer gegevens globaal, maar na de 7 dagen een omslagpunt komt waarbij de gemiddelden van de afgelopen jaren een grotere rol spelen. en die waardeloze winters van afgelopen decennia drukken enorm op die pluimen.
Ik ben dan ook van mening dat we met die pluimen nooit verder moeten kijken dan 6/7 dagen. Daarna zie je toch maar de te grote invloed van vorige jaren.
Ja hier bij Workum wel een deel. Was ook veel kruiend ijs dus ik heb geen idee hoe de kwaliteit is.
Zou best wel eens kunnen gaan kijken vanmiddag.
jazeker, alle mensen uit de polder rijden inmiddels over het IJsselmeer richting Amsterdam en de kop van noord Holland,
schijnt minder glad te zijn dan de wegen op dit moment
Telkens zie je bij die pluimen dat 7 dagen verderop de temps enorm omhoog schieten. Maar een paar dagen later is dat bijgesteld.... en zie je ongeveer exact wederom 7 dagen later die temps omhoog schieten.
Nu zat ik te denken:
Ik heb het idee dat die supercompjoeters tot 7 dagen vooruit de waarden vrij goed kunnen uitrekenen op basis van weer gegevens globaal, maar na de 7 dagen een omslagpunt komt waarbij de gemiddelden van de afgelopen jaren een grotere rol spelen. en die waardeloze winters van afgelopen decennia drukken enorm op die pluimen.
Ik ben dan ook van mening dat we met die pluimen nooit verder moeten kijken dan 6/7 dagen. Daarna zie je toch maar de te grote invloed van vorige jaren.
dat gevoel heb ik ook
Marcel
Er moet minimaal 15 cm ijs liggen over het gehele traject van 200km plus.
Dat is nog lang niet zo, dat heeft minimaal nog twee weken nodig.
Daarbij komt de sneeuw erbij als een ware spelbreker.
Bewaar vooral kalmte, de media zal na morgen er waarschijnlijk boven op springen.
Er moet minimaal 15 cm ijs liggen over het gehele traject van 200km plus.
Dat is nog lang niet zo, dat heeft minimaal nog twee weken nodig.
Daarbij komt de sneeuw erbij als een ware spelbreker.
Bewaar vooral kalmte, de media zal na morgen er waarschijnlijk boven op springen.
Daarom schets ik ook een mogelijk beeld
http://www.wetter.de/videos/wettervideos/1
damn wat een wolk daar op de oceaan.
hier nu ook lichte dooi.
en hele fijne miezerregen
edit: nu hele fijne miezersneeuw | Gewijzigd: 21 december 2010, 13:24 uur, door kat