In Almkerk zo'n -4 graden en rond de 15cm sneeuw.
Iemand enig idee of we het record nog kunnen breken ?
[/quote]
Net opgezocht op KNMI
Het record staat op -2,1 (1933)
Nu t/m 20e: -1,4
Voor de rest van de maand moet het dan gemiddeld ongeveer -3,5 worden. Daarvoor is het laatste (koude) scenario van GFS wel nodig.
Wordt het minder koud komt december hoe dan ook heel hoog in de ranglijsten te staan.
DECEMBER Laagste gemiddelde
1 1933 -2.1
2 1969 -1.4
3 1950 -1.2
4 1927 -1.2
5 1963 -1.0
6 1995 -0.9
7 1981 -0.7
8 1962 -0.7
9 1946 -0.3
10 1968 0.0
In Almkerk zo'n -4 graden en rond de 15cm sneeuw.
Nee ik weet niet hoe dik het ijs overal is.
Als ze dat nou eens op hun site zouden zetten, dan wisten we waar we aan toe waren.
Ps godzijdank startte mijn auto vanochtend om 6.25 uur bij min 12 graden.
Net zoals in het jaar 2000 toen het ook op kerstavond in het Twentse land begon te sneeuwen.
Ben nieuw hier op het forum, volg het nu wel al een poosje.
Hier geen sneeuw in Heerenveen (friesland) Wel donkere wolken maar komt niks uit.
Het ijs hier is nog niet goed genoeg. Wordt wel volop geschaatst maar onder de bruggen is het nog lang niet goed. | Gewijzigd: 21 december 2010, 11:31 uur, door Sneakyman
Het lijkt er inderdaad op dat we slechts een speldenprik hebben gehad tot nu toe en dat het echte werk nog moet beginnen, met zelfs strenge vorst overdag! Nog even afwachten maar er is goede hoop! I love oceaanblokkades
Hellmann getal 22 december 1962: 29.9
Bron http://www.schaats-en-skate.nl/cees/1963.htm#Grote winter
Uit dat verslag: 21 december 1962 : Een gedenkwaardige dag, om twee redenen. In de eerste plaats omdat in de avond van die 21-ste december de grote winter van 63 aan zijn ultieme vorstperiode begon, maar ook vanwege de onmacht van het KNMI om deze start een halve dag van te voren te voorspellen.
<-- Het instituut heeft bar weinig geleerd sindsdien als het gaat om het zien aankomen van winterweer.
Klik op de afbeelding voor het filmpje:
Moge allemaal,
Misschien een beetje mosterd naar de maaltijd, het gaat ook zo hard, maar lijkt dit niet erg op het verhaal van een aantal topics geleden, het verhaal 1947! Waarin we in Januari een dooi hebben gezien en daarna kou kou kou t/m maart...
Zou dat nu ook kunnen?
Mzzls
Als ze dat nou eens op hun site zouden zetten, dan wisten we waar we aan toe waren.
Ik vind het ook opmerkelijk stil rond dit onderwerp in de media dus voorlopig zal het er nog niet van komen. Hopelijk valt er niet te veel sneeuw in Friesland de komende dagen.
Niemand anders die dit waarneemt aan de oost grens met duitsland
Jan kun jij bevestigen of dit een morning glory of rol wolk betreft?
Zit ook aan de oostgrens. met ruim zicht richting poepenland.. maar helaas niets te zien.
Uit dat verslag: 21 december 1962 : Een gedenkwaardige dag, om twee redenen. In de eerste plaats omdat in de avond van die 21-ste december de grote winter van 63 aan zijn ultieme vorstperiode begon, maar ook vanwege de onmacht van het KNMI om deze start een halve dag van te voren te voorspellen.
<-- Het instituut heeft bar weinig geleerd sindsdien als het gaat om het zien aankomen van winterweer.
Phahaha prachtig stukje over KNMI hé Zo een herkenbare situatie! Nieuwe run GFS komt binnen is op korte termijn alvast kouder dan zijn voorganger maar de lange termijn moet nog binnen lopen ....
Als ik zo naar de vorige run keek en zag op het einde van de run die blokkade op de oceaan verschoot ik niet normaal want dat ding was niet echt van plan om zich te verplaatsen !
http://www.symbaloo.com/mix/buienradar
Ik doe alles maar dan ook alles met Symbaloo.com
Hier is ook 0,0 gevallen vannacht, en het zag er zo goed uit.....
Ben ik blij dat ik toch gewoon naar bed ben gegaan.
Bah, ik wil ook wel eens sneeuw haha
Onweer dagen 2012: 1 !