met daarbij vermeld de maill gegevens van NU, AD, SPITS ENZ ENZ en wij sturen dan deze massaal naar boven genoemde ..... kunnen ze niet meer om je heen dunkt me zo
Lijkt me goed plan! Ik doe mee
Niemand anders die dit waarneemt aan de oost grens met duitsland
Jan kun jij bevestigen of dit een morning glory of rol wolk betreft?
Is het niet gewoon een standaard wolkenstraat die wat mooier afgerond is dan normaal?
Uitgegeven: 21 december 2010 08:54
Laatst gewijzigd: 21 december 2010 10:40
AMSTERDAM - Er is een grote kans op een witte kerst. Ondanks het verwachte kwakkelweer met dooi zal de sneeuw in de meeste delen van het land blijven liggen.
© NU.nl/Anneke Visser
Dat laat Harry Geurts van het KNMI weten aan NU.nl. Ook Meteo Vista, verantwoordelijk voor de website Weeronline.nl, verwacht dat de kerst in veel gebieden in Nederland wit zal verlopen.
"Het sneeuwdek is overal voldoende dik om wat zachte lucht te weerstaan. Woensdag valt bovendien overal nog een paar centimeter", aldus Rolf Schuttenhelm van Meteo Vista.
Nachtvorst
In de nachten blijft het volgens Schuttenhelm bovendien vriezen: "In het kerstweekend gaat de temperatuur zelfs flink omlaag, met aan zee kans op enkele sneeuwbuien en in de nachten weer matige vorst."
Op een termijn van vijf tot tien dagen geven de weermodellen weinig zekerheid, aldus het KNMI. "De wind hoeft maar iets te draaien en de vorst keert terug", laat ook Geurts weten.
Is Meneer Geurts soms familie van "hij die hier niet genoemd wordt" ???
Edit: Ik ben weer lekker snel vanochtend.....stond er dus al
Hahaha idd Harry G is getrouwd met de zuster van Marc P
we moeten nog maar zien of het koud blijft laat staan een super koude winter krijgen zoals toen !
Als ik de GFS run bekijk zit de kans er anders wel in dat we zelfde scenario tegemoet gaan
Ik zou graag wat vergelijken met winter 1962/1963 !
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hellmann.html
sta al op plaats 79
Hellmann getal 20 december 2010: 55.9
Hellmann getal 22 december 1962: 29.9
Bron http://www.schaats-en-skate.nl/cees/1963.htm#Grote winter | Gewijzigd: 21 december 2010, 11:13 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
De bilt heeft nu 55.9 hellmannen en komt daarmee op een 51e plaats
Bijna voorbij het jaar 2009 | Gewijzigd: 21 december 2010, 11:16 uur, door Tycoon2
Hmm grote schaal ijzel vorstgrens in de buurt overgangsgebied
IK lees in het verslag van 1962/63 allemaal herkenbare situaties zoals nu ! Het is een droom zo een winter maar je weet nooit wat mother nature nog allemaal achter de hand heeft
Als GFS kaartjes uitkomen gaan we volgens mij 1 van de koudste maanden December ooit hebben
Iemand enig idee of we het record nog kunnen breken ?
Hmm grote schaal ijzel vorstgrens in de buurt overgangsgebied
IK lees in het verslag van 1962/63 allemaal herkenbare situaties zoals nu ! Het is een droom zo een winter maar je weet nooit wat mother nature nog allemaal achter de hand heeft
Als GFS kaartjes uitkomen gaan we volgens mij 1 van de koudste maanden December ooit hebben
Iemand enig idee of we het record nog kunnen breken ?
Ik weet niet waar het gemiddelde tot nu toe op staat, maar de koudste december was volgens het KNMI die van 1788 (-5,7). Van de laatste honderd jaar was het die van 1933 met -2,1 graad.
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Dat kan ja, Warmtefront zal mogelijk wat meer oprukken naar het NW! Maar volgens mij gaat het eerder Ten Oosten van ons blijven en blijven we nog even in een soort van niemandsland ... Tot dan de winter weer terug komt (hopelijk)