Ik hoop dat een sneeuwhoogte hier van dik 20 cm volstaat voor een witte kerst.
Jan wat verwacht jij voor het zuidoostelijkste puntje van NL ?
Denk dat morgen billenknijpen wordt voor het Limburgse Heuvelland, of ?
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=19883
Inderdaad, maar zoals je ziet minder breed en heel donker grijs.
Niemand anders die dit waarneemt aan de oost grens met duitsland
Jan kun jij bevestigen of dit een morning glory of rol wolk betreft?
Wij zitten hier thuis met een vraag, is het nog verstandig om donderdag ochtend naar Frankrijk te rijden? We gaan maar la Norma, in de Franse alphen. 100 km van chambery. We gaan maar een paar dagen, gaan zondag middag al weer terug? Voor exacte voorspellingen is het nog ver weg dat weet ik maar is er al enige informatie over? We hebben wel winterbanden en sneeuwkettingen en een sneeuwschepje .
Alvast bedankt voor jullie informatie!
Friesland staat zo goed als zeker aan de vooravond van een witte kerst.
Woensdag krijgt de provincie een pak sneeuw van 3 tot 5 centimeter.
Ook in het kerstweekeinde vallen sneeuwbuien. De temperaturen komen dan flink onder nul te liggen.
,,Een witte kerst voor Friesland is gegarandeerdâ€Â
Bron: LC.nl
Edit: En ook dat er voor het westen regen voorspeld wordt... echt waar dat zie ik tot zeker donderdag niet gebeuren hier. | Gewijzigd: 21 december 2010, 10:49 uur, door koen17
Friesland staat zo goed als zeker aan de vooravond van een witte kerst.
Woensdag krijgt de provincie een pak sneeuw van 3 tot 5 centimeter.
Ook in het kerstweekeinde vallen sneeuwbuien. De temperaturen komen dan flink onder nul te liggen.
,,Een witte kerst voor Friesland is gegarandeerdâ€Â
Bron: LC.nl
Oh dat zou echt heerlijk zijn! Maar als het blijft zoals het nu is ( alles is wit door de mist ) vind ikhet ook goed!
Vanmorgen stond dit bericht van novum op nu.nl
Van een witte kerst lijkt dit jaar geen sprake te zijn. De weermodellen verwachten kwakkelweer met dooi, zegt Harry Geurts van het KNMI dinsdag in Trouw. Voor de liefhebbers van een witte kerst is er echter nog hoop. Op een termijn van vijf tot tien dagen geven de weermodellen namelijk weinig zekerheid.
"De wind hoeft maar iets te draaien en de vorst keert terug", zegt Geurts in de krant. Vergeleken met andere jaren is de kou dit jaar vroeg. Dat betekent meestal dat de kou ook weer snel voorbij is, maar een wetmatigheid is dat volgens Geurts niet. De hevige sneeuwval van de afgelopen tijd zou komen doordat koude lucht uit Groenland botst op warmere lucht uit het zuiden. Nederland zit precies op de grens waar de neerslag valt.
Bron Novum
Om 10.40 werd dit bericht aangepast
Uitgegeven: 21 december 2010 08:54
Laatst gewijzigd: 21 december 2010 10:40
AMSTERDAM - Er is een grote kans op een witte kerst. Ondanks het verwachte kwakkelweer met dooi zal de sneeuw in de meeste delen van het land blijven liggen.
© NU.nl/Anneke Visser
Dat laat Harry Geurts van het KNMI weten aan NU.nl. Ook Meteo Vista, verantwoordelijk voor de website Weeronline.nl, verwacht dat de kerst in veel gebieden in Nederland wit zal verlopen.
"Het sneeuwdek is overal voldoende dik om wat zachte lucht te weerstaan. Woensdag valt bovendien overal nog een paar centimeter", aldus Rolf Schuttenhelm van Meteo Vista.
Nachtvorst
In de nachten blijft het volgens Schuttenhelm bovendien vriezen: "In het kerstweekend gaat de temperatuur zelfs flink omlaag, met aan zee kans op enkele sneeuwbuien en in de nachten weer matige vorst."
Op een termijn van vijf tot tien dagen geven de weermodellen weinig zekerheid, aldus het KNMI. "De wind hoeft maar iets te draaien en de vorst keert terug", laat ook Geurts weten.
Bekijk lezersfoto's van het winterweer op NUfoto
© NU.nl
HOEZO 180 graden draaien?!!? KNMI is echt de weg kwijt. | Gewijzigd: 21 december 2010, 10:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Ja het is nu ook al wit en er kan geschaatst worden.
Perfect foor Friesland lijkt me
met daarbij vermeld de maill gegevens van NU, AD, SPITS ENZ ENZ en wij sturen dan deze massaal naar boven genoemde ..... kunnen ze niet meer om je heen dunkt me zo
Perfect foor Friesland lijkt me
Ja ijsbaan is hier sinds gister ook open. Zal vanmiddag even schaatsen met de oudste.
In een mooie witte wereld. Echt perfect
En dan met kerst een paar cm sneeuw zodat ik nog relaxed naar mijn ouders in Kimswerd kan, dan ben ik helemaal blij:D
Laatst gewijzigd: 21 december 2010 08:54
AMSTERDAM - Van een witte kerst lijkt dit jaar geen sprake te zijn. De weermodellen verwachten kwakkelweer met dooi, zegt Harry Geurts van het KNMI dinsdag in Trouw.
Voor de liefhebbers van een witte kerst is er echter nog hoop. Op een termijn van vijf tot tien dagen geven de weermodellen namelijk weinig zekerheid.
"De wind hoeft maar iets te draaien en de vorst keert terug", zegt Geurts in de krant. Vergeleken met andere jaren is de kou dit jaar vroeg. Dat betekent meestal dat de kou ook weer snel voorbij is, maar een wetmatigheid is dat volgens Geurts niet.
De hevige sneeuwval van de afgelopen tijd zou komen doordat koude lucht uit Groenland botst op warmere lucht uit het zuiden. Nederland zit precies op de grens waar de neerslag valt.
Laatst gewijzigd: 21 december 2010 10:40
AMSTERDAM - Er is een grote kans op een witte kerst. Ondanks het verwachte kwakkelweer met dooi zal de sneeuw in de meeste delen van het land blijven liggen.
© NU.nl/Anneke Visser
Dat laat Harry Geurts van het KNMI weten aan NU.nl. Ook Meteo Vista, verantwoordelijk voor de website Weeronline.nl, verwacht dat de kerst in veel gebieden in Nederland wit zal verlopen.
"Het sneeuwdek is overal voldoende dik om wat zachte lucht te weerstaan. Woensdag valt bovendien overal nog een paar centimeter", aldus Rolf Schuttenhelm van Meteo Vista.
Nachtvorst
In de nachten blijft het volgens Schuttenhelm bovendien vriezen: "In het kerstweekend gaat de temperatuur zelfs flink omlaag, met aan zee kans op enkele sneeuwbuien en in de nachten weer matige vorst."
Op een termijn van vijf tot tien dagen geven de weermodellen weinig zekerheid, aldus het KNMI. "De wind hoeft maar iets te draaien en de vorst keert terug", laat ook Geurts weten.
Is Meneer Geurts soms familie van "hij die hier niet genoemd wordt" ???
Edit: Ik ben weer lekker snel vanochtend.....stond er dus al | Gewijzigd: 21 december 2010, 11:02 uur, door Brisk