Wil dus zeggen dat de warmte van het zeewater dus invloed heeft op de neerslag.
Kortom boven zee is het vochtig, Het vocht wordt opgezogen naar grotere hoogte's en valt dan als sneeuw weer naar beneden door het opvriezen van deze vochtige lucht.
Aangezien de temperaturen van het vaste land vrij hoog zijn, zal de neerslag dus in de aanloop richting vastenland weer afnemen.
Corrigeer mij als ik dit niet correct heb beschreven!!!
Misschien nog niet echt duidelijk, maar het is maar een antwoord...
Thanks duidelijk, maar ongelofelijk dat er zo veel verschil zit op nog geen 100 km. afstand en afgelopen nachten exact de zelfde situaties
Vorig jaar genoeg van de prut gehad.. nu jullie We gaan hier voor de vorst. mooie droge winter is ook wat waard.
@Jan : Wat denk jij Jan,hangt er achter de droge episode nog iets voor West-Belgie ? | Gewijzigd: 21 december 2010, 00:06 uur, door RobBelg30
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
helemaal mee eens. misschien de tocht der tochten bij jullie
maar ook dat wordt afwachten zelf denk ik van niet helaas.
denk dat ie winschoten op 150 km na passeert, komt de wadden zee toch niet af? of zie ik het verkeerd?
@Jan : Wat denk jij Jan,hangt er achter de droge episode nog iets voor West-Belgie ?
Ik denk dat jullie zo ook te maken gaan krijgen met ijzel hoor, temps op hoogte stijgen naar -4 zie frontje met cirkel erom.
de ijspegels aan de straatlantaarns worden steeds langer.
het zout schijnt hier dus ook al op te zijn,en was merbaar vanavond,wanneer ik naar mn werk reed.
zelfs de busrouttes waren niet eens meer schoon,wat normaal wel altijd zo is.
oftopic..wanneer je moet gaan tanken met de auto (als je uberhaubt nog rijden kan ) zorg dan voor een flesje slotolie.
mijn man kon vandaag het slot niet open krijgen van de tankdop.
aangezien hij zeker niet de enigste was lag er standaard een fohn bij de benzinepompen.
het schijnt dat het dooiwater tijdens het rijden in je slot kruipt,en weer bevriest uiteraard
*plaatje*
Pff, als dat uitkomt neem ik een duik in de Loosdrechtse Plassen (als er ergens een ijsvrije plek is:P)
Maar begrijp ik goed dat de meeste modellen voor een koudere oplossing gaan dan eerdere deze week werd aangenomen? Dan zou een mooie ontwikkeling zijn, het is te hopen dat deze verwachting nog wel een aantal dagen consistent blijft.
In het zuiden trekt het zeker een beetje dicht? Temperaturen gaan daar weer een beetje omhoog. | Gewijzigd: 21 december 2010, 00:11 uur, door Verwijderde_gebruiker_03