Op de terugweg zat ik in zulke dikke mist, dat ik gewoon constant dacht dat ik de afslag naar mijn huis al voorbij was gereden! Zicht was zeker wel minder dan 50m!
Overigens is er nu een naderend sneeuwgebied volgens de radar, maar mijn thermometer geeft nog steeds -6,8 aan, waar hij ongeveer een uur geleden nog -10,2 aangaf. De temp. stijgt dus wel!
Edit: Temp is weer gedaald naar -8.3 in vrij korte tijd!
50 km per uur is geen adviessnelheid maar maximum snelheid dus harder mag niet !!!!!!!!!!!!!!!!
Dan wist je het antwoord eigenlijk ook al
En ik maar denken dat jij voor zulke vragen te beantwoorden hier op forum zit .... | Gewijzigd: 20 december 2010, 23:56 uur, door Brisk
Volgens buienradar ( 24 uur ) sterft hij helemaal uit.
Zal er niet raar van op kijken, is de derde nacht dat de neerslag oplost in de lijn Emmen > den Helder, is hier een natuur wetenschappelijk verklaring voor of meteologische theorie?
laat ik het zo zeggen: ik hoop van niet , en vraag dus aan de experts of ze verwachten of hij oplost of verder zal activeren en noordelijker zal trekken
Maar ja het is maar één run die zo mooi is. Ik ben benieuwd of morgen ook de ecwmf pluim bij draait.
ik zeg: code A!
code D, laat me niet lachen
Ik hoop het wel, toch geeft EC wel degelijk de mogelijkheid dat het na kerst koud blijft. Er is een duidelijke 2-deling. Of het wordt echt zacht of het wordt echt koud En ik zie stiekem steeds meer leden voor kou gaan.
Dus gaat wel goed komen denk ik zo. Code A dus. sorry kon het niet laten.
Ben benieuwd wat de trekrichting is...gaat het op Amsterdam af richting Groningen? Of beweegt het meer noorderlijk (lees: recht omhoog) waardoor het slechts de kust schampt?
Als je goed kijkt, dan lossen er gedeelte's op boven het vaste land...
Wil dus zeggen dat de warmte van het zeewater dus invloed heeft op de neerslag.
Kortom boven zee is het vochtig, Het vocht wordt opgezogen naar grotere hoogte's en valt dan als sneeuw weer naar beneden door het opvriezen van deze vochtige lucht.
Aangezien de temperaturen van het vaste land vrij hoog zijn, zal de neerslag dus in de aanloop richting vastenland weer afnemen.
Corrigeer mij als ik dit niet correct heb beschreven!!!
Misschien nog niet echt duidelijk, maar het is maar een antwoord...
code D, laat me niet lachen
Inderdaad, aanpasmodus on. Ik heb hier 2 weken geleden al gezegd 80% kans op witte kerst, niet verandert en sinds een week roep ik 100% witte kerst (neep hem wel even van de week) De media is wakker geworden lijkt het wel en de schreeuwers worden niet gehoord
Maar ja het is maar één run die zo mooi is. Ik ben benieuwd of morgen ook de ecwmf pluim bij draait.
Dan weet ie het nog zo te draaien dat ie er goed bij zat. Zie ook zijn witte kerst voorspelling. Er heeft zeker 2 keer gestaan dat een witte kerst er niet en wel in zat. Nu doet ie alsof ie het goed had. Als je vanalles roept is er altijd wel iets bij dat goed is. Dat meet ie dan breed uit. Niet uit te lachen dus, hij heeft het toch altijd goed