Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
20 december 2010, 22:59 uur | Bericht #191181
olalalalala pp net 70% witte kerst en wel 90% een winterse kerst dat zijn goede berichten zeg!
JVBNL
Lid
20 december 2010, 22:59 uur | Bericht #191182
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 20 december 2010, 22:56 uur

Begint goed te groeien boven België, weer veel sneeuw dus in het zuiden vannacht?
Waarom deze advertentie?
Picobyte
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2010, 22:59 uur | Bericht #191184
Citaat van wiggelrode, maandag 20 december 2010, 22:55 uur Met gemak op 4mtr heb ik hier -9,0gr en op 2mtr heb ik al -10,1gr. Hoe hoog hangt die hark van je avatar? ennuh als dat die vier meter niet is(dwerg ;P) waarom hebbie daar nog geen temperatuur probe hangen

Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
20 december 2010, 22:59 uur | Bericht #191185
Citaat van kermisspin, maandag 20 december 2010, 22:52 uur Jaaa...Manske Mulder weet ik te zitten. Zal er eens op letten als ik daar weer kom.

Zal me trouwens benieuwen of we de -10 of nog lager gaan halen hier in het noord-oosten.

Ik heb hier op mijn weerstation al -10 staan
RobBelg30
Lid
20 december 2010, 23:00 uur | Bericht #191186
Gaat lekker hier in Diksmuide al ruim 2 cm sinds 21u
"Het Weer is het mooiste wat er bestaat op de wereld">>> Mijn Filmpjes !!
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Woonplaats: Midden Nederland, Linschoten 20 km west van Utrecht
20 december 2010, 23:00 uur | Bericht #191187
Citaat van ralfiono, maandag 20 december 2010, 22:56 uur Pfff.... Vandaag van huis naar Amsterdam gereden en terug en wat valt het me toch op dat de linkerba(a)n(en) van de snelwegen gewoon nog compleet besneeuwd zijn. Ook in de file gestaan, omdat de snelwegen gewoon constant glad blijven. We mochten niet harder dan 50 op de snelweg (althans, adviessnelheid)

Op de terugweg zat ik in zulke dikke mist, dat ik gewoon constant dacht dat ik de afslag naar mijn huis al voorbij was gereden! Zicht was zeker wel minder dan 50m!

Overigens is er nu een naderend sneeuwgebied volgens de radar, maar mijn thermometer geeft nog steeds -6,8 aan, waar hij ongeveer een uur geleden nog -10,2 aangaf. De temp. stijgt dus wel!

en terecht, heb vanmiddag bij Woerden met de brandweer een vrachtwagen uit de vangrail gepulkt. En ik kan je vertellen dat je zelfs lopend uitmoest kijken niet op je bek te glijden. | Gewijzigd: 20 december 2010, 23:01 uur, door Erik de Ruijter
Weerstation WS4000 met Cumulus software, http://www.bunkhouse.nl
20 december 2010, 23:01 uur | Bericht #191188
Lijkt wel dat frontje een stukje eerder aankomt dan verwacht.
Hoelang gaat het daar, op een locatie, uit sneeuwen? Uurtje of 2? | Gewijzigd: 20 december 2010, 23:02 uur, door Mark Johanson
Uszo
Lid
20 december 2010, 23:01 uur | Bericht #191189
Citaat van ralfiono, maandag 20 december 2010, 22:56 uur Op de terugweg zat ik in zulke dikke mist, dat ik gewoon constant dacht dat ik de afslag naar mijn huis al voorbij was gereden! Zicht was zeker wel minder dan 50m!

ja met die mist had ik dat ook, wist wel waar ik was echter klopte het plaatje niet. zat achter het stuur en bedacht me ineens waar is de mcdonalds gebleven. normaal is dat wel een baken van licht
Lukas
Lid
20 december 2010, 23:01 uur | Bericht #191190
Het is echt heel erg koud buiten, en er gebeurt nog iets raars. Het lijkt alsof iemand onder de lantarenpaal staat de barbecueen. Rook achtige wolken, duidelijk zichbaar in het licht jagen door de straat. de stoep lijkt er wat wittig van te worden ( op plaatsen waar geveegd is )

Ik ken mist maar die gedraagt zich niet zo springerig.verder is het kraak helder en redelijk goed zicht...
Iemand?

Temp tegen de -10 aan. | Gewijzigd: 20 december 2010, 23:01 uur, door Lukas
Boxer
Lid
20 december 2010, 23:01 uur | Bericht #191191
Citaat van ralfiono, maandag 20 december 2010, 22:56 uur We mochten niet harder dan 50 op de snelweg (althans, adviessnelheid)
Dan hoop ik voor je dat je niet geflitst bent, het was nl geen adviessnelheid maar MAX snelheid

Sorry, Zorba was me net voor | Gewijzigd: 20 december 2010, 23:04 uur, door Boxer
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
svdveen
Lid
20 december 2010, 23:02 uur | Bericht #191192
Heb hier tussen half negen en tien uur hardgelopen. Schitterend! Ijskristallen op muts en handschoenen, mooie dichte mistflarden en een helderwit maanlicht op de ononderbroken sneeuwgrond......
En vannacht nog iets er bij!
ralfiono
Lid
20 december 2010, 23:02 uur | Bericht #191193
Citaat van zorba, maandag 20 december 2010, 22:59 uur Was geen adviessnelheid, maar verplichte maxsnelheid

Ik moet ook zeggen dat je op veel wegen ook echt niet harder kon hoor!
Standdaarbuiten (Zuid-west Noord Brabant)
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 december 2010, 23:03 uur | Bericht #191194
Citaat van 4 seizoentje, maandag 20 december 2010, 22:59 uur olalalalala pp net 70% witte kerst en wel 90% een winterse kerst dat zijn goede berichten zeg!

Oud nieuws! Dat wisten we toch allang? Jan verwachte het al rond sinterklaas op 80%

Edit: En is daar niet van afgeweken in tegenstelling tot sommige anderen | Gewijzigd: 20 december 2010, 23:08 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
20 december 2010, 23:04 uur | Bericht #191196
A4 (Den Haag - Schiphol vv) was zowel vanmorgen als vanmiddag op sommige stukken spiegelglad. Heb bij elkaar 7 auto's 180 graden gedraaid in de vangrail zien staan.
ralfiono
Lid
20 december 2010, 23:05 uur | Bericht #191197
Citaat van uszo, maandag 20 december 2010, 23:01 uur ja met die mist had ik dat ook, wist wel waar ik was echter klopte het plaatje niet. zat achter het stuur en bedacht me ineens waar is de mcdonalds gebleven. normaal is dat wel een baken van licht

Ja, ik reed op de A17 en dacht tot twee keer toe dat ik al afslag Standdaarbuiten voorbij was. Mijn oriëntatievermogen was totaal weg! Zo blij dat ik even in een moment van iets mindere mist de afslag zag, waardoor ik gewoon langs de lijn van de vluchtstrook ben gaan rijden!
20 december 2010, 23:05 uur | Bericht #191199
Citaat van Picobyte, maandag 20 december 2010, 22:59 uur Hoe hoog hangt die hark van je avatar? ennuh als dat die vier meter niet is(dwerg ;P) waarom hebbie daar nog geen temperatuur probe hangen

Kan uitgeschoven worden tot 22mtr (versatower) maar sensor hangt daar niet in .. want i.v.m hoogfrequent valt er dan niets te meten..
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
20 december 2010, 23:06 uur | Bericht #191200
Nog een vraagje mensen, dan zal ik jullie met rust laten.
Het lijkt erop alsof het aankomende sneeuwfront behoorlijk aan het afzwakken is en dat de neerslag in het westen erg gaat meevallen. Correcte aanname?
ralfiono
Lid
20 december 2010, 23:07 uur | Bericht #191201
Citaat van Boxer, maandag 20 december 2010, 23:01 uur Dan hoop ik voor je dat je niet geflitst bent, het was nl geen adviessnelheid maar MAX snelheid

Sorry, Zorba was me net voor

Dan hoop ik niet dat ze aan t flitsen waren, want sommige stukken heb ik wel iets harder gereden hoor! Ik hou persoonlijk niet zo van boetes!
Jeroen71
Lid
20 december 2010, 23:07 uur | Bericht #191202
Grote kans op Witte Kerst

Met op vele plaatsen een dik sneeuwtapijt en temperaturen (ver) beneden het vriespunt, kunnen we terecht spreken van stevig winterweer.
Vanavond blijft het op de meeste plaatsen nog droog, al kan er in het Waddengebied nog een enkele sneeuwbui voorkomen. Elders wisselen brede opklaringen en wolkenvelden elkaar af en komt er op meerdere plaatsen (dichte) mist voor. Het kwik zakt snel weg en op plaatsen waar er voldoende opklaringen voorkomen en er een sneeuwdek aanwezig is, kan het kwik al in de avond dalen naar waarden tussen -10C en plaatselijk -17C! In het noorden, waar er weinig sneeuw aanwezig is , daalt het kwik niet onder -10C. Vannacht neemt in het zuiden en midden de bewolking opnieuw toe, met tegen de ochtend vooral in het zuidwesten mogelijk wat (lichte) sneeuw. Door de toename van de bewolking, zal het kwik vooral in het midden en zuiden opnieuw wat stijgen. De wind krimpt in de loop van de avond geleidelijk naar een meer oostelijke richting en is zwak tot matig van kracht. Langs de kust kan de wind tijdelijk vrij krachtig worden.
Dinsdag vooral in het zuiden en midden bewolking en plaatselijk kan daarbij wat lichte sneeuw voorkomen. In het noorden meest droog, met daar ook enkele opklaringen. Het kwik loopt in het zuiden op naar waarden rond het vriespunt, elders blijft het licht tot matig vriezen.
De wind is in het midden en noorden zwak tot matig van kracht uit oostelijke richting. In het zuiden waait er een zwakke wind uit zuidzuidoostelijke richting.

Een “warmbloedige” storing, dinsdag nog bij de NW-kust van Spanje, zal vanaf woensdag zorgen voor een dooiaanval. Vooral op enige hoogte wordt de stroming (tijdelijk) wat meer zuidelijk en weet zachtere lucht tot ons land door te dringen. De voorste begrenzing van die zachtere lucht, bestaat uit een frontensysteem, dat in de nacht naar woensdag al voor neerslag zal zorgen. Op de meeste plaatsen zal dat gewoon sneeuw zijn, maar met het binnenstromen van die zachtere lucht op enige hoogte, kan de neerslag in het zuiden en zuidoosten overgaan in regen. De temperatuur blijft overal negatief met lichte tot matige, in het oosten en noordoosten mogelijk nog net strenge vorst. Op plaatsen waar de sneeuw overgaat in regen, kan dat aanleiding geven tot de vorming van IJZEL!

Woensdag overdag behouden we veel bewolking en valt er nog regelmatig neerslag. In het midden en noorden zal dat overwegend in de vorm van sneeuw zijn. In het zuiden en zuidoosten kan dat ook regen zijn, met wederom grote kans op ijzelvorming. De temperatuur blijft in het midden en noorden licht negatief, in het noordoosten tijdelijk nog matige vorst. In het zuiden en zuidoosten komt het kwik rond of net boven het vriespunt uit.
De storing zelf blijft ten zuiden van ons land en trekt geleidelijk nog wat oostwaarts over Spanje, richting Italië. In het 2de deel van de week zorgt dat bij ons voor een meer noordnoordoostelijke stroming en daarmee is deze dooiaanval eigenlijk de pas afgesneden. Wel wordt er vanover zee vrij vochtige lucht aangevoerd, waarin veel bewolking voorkomt. Plaatselijk blijft de kans op wat winterse neerslag (regen/sneeuw) aanwezig en komt de zon maar weinig aan bod. De temperatuur schommelt zowel op donderdag, als vrijdag rond het vriespunt. Langs de kust er enkele graden boven. In het oosten van het land haalt het kwik met moeite het vriespunt. In de nacht op meerdere plaatsen wat lichte vorst.

Gelijktijdig met het wegtrekken van die storing, zorgt enige warmteadvectie aan de voorzijde van een oceaandepressie, voor drukstijgingen net ten westen van onze contreien. In het Kerstweekeinde zorgt dat bij ons voor een stabilisering van de atmosfeer, wanneer een kern van hogedruk zich vanaf Kerstdag in onze buurt gaat nestelen. Met weinig wind, kan er dan in de nacht en ochtend op meerdere plaatsen mist ontstaan. Deze kan ook aanvriezen daar vooral de nachtelijke temperaturen opnieuw lager zullen uitpakken, met vooral in het binnenland opnieuw matige, boven het dan nog aanwezige sneeuwdek plaatselijk strenge vorst. Overdag kan er vooral in het noorden een (winterse) bui langstrekken, maar daarnaast zijn er ook lange droge perioden, met wat zon. Het kwik schommelt daarbij meestal rond het vriespunt, maar in het oosten van het land zou de temperatuur zomaar een heel etmaal onder 0C kunnen blijven hangen.
Vanaf 2de Kerstdag wordt het allemaal wat onzeker. Vooral het Europese weermodel suggereert een volgende dooiaanval, die na zondag ook lijkt te slagen. Het Amerikaanse weermodel berekent ook die dooiaanval, maar deze wordt voor onze voordeur tot stilstand gebracht. Het mag wel duidelijk zijn dat het weerbeeld erg complex is de komende dagen, maar zoals het er nu naar uit ziet, wordt dit het 2de jaar op rij dat we van een Witte Kerst kunnen spreken!

Wat het weerbeeld betreft na het Kerstweekeinde, daar kan ik vrij kort in zijn: het kan stenen uit de grond vriezen, maar voor hetzelfde geld schakelen we over op een minder koud weertype, met temperaturen rond of zelfs boven de norm. Alle weermodellen laten wat dat betreft de waarheid in het midden.

mbouman
Lid
20 december 2010, 23:08 uur | Bericht #191203
Toch ben ik misschien de negatieveling (opnieuw), maar ik zie toch een duidelijke verzachting vanaf kerst.
Ik denk dat we vanaf kerst tot en met het nieuwe jaar geen vorst meer krijgen in het zuidwesten....
Zelfs een opwarming richting de +8 graden zie ik wel zitten deze keer....

Grapje zeker...??? NEE, zoals de modelllen al een tijdje aangeven gaan ze toch voor opwarming richting oudjaar, hoop dat deze vanaf januari weer terug gaat keren....

Kan het ook mis hebben natuurlijk.... is ook maar glazenbol voorspelling...

Maar wie denkt er met mij mee deze keer.....???
Gaan we voor wit....of gaan we voor groen eind deze maand ???
wie durft ???
Terug naar boven
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 248 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 248, lezen 57 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 25".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden