Wel een goed idee, gewoon pekelwater op de weg spuiten.. Dat is waarschijnlijk gewoon het pekelwater wat ze uit de grond pompen voordat het geraffineerd wordt tot zout, vandaar dat het goedkoper is. kan iemand dat bevestigen?
Lots
Klopt 1 km hier vandaan pompen ze dat spul op. En raar dat gebrabbel niet verstaan? dan zijn wij grunnigers internationaal ja. duits/fries/ ach de meenste brabbel talen van nederland zou ik maar zeggen. hoeven geen ondertitels. anders gaan we wel plaatjes kijken ..
Ga zo eem met de hond wandelen.. lekker weertje
-9,3gr.. en gevoels temp. doen we niet aan. want als je griep hebt ben je meenstal warmer of kouder..
Bij min zeven gaat pekel ook wel bevriezen en het is momenteel veel kouder in ons land.
http://www.goeievraag.nl/vraag/temperatuur...8139#antwoorden
http://dier-en-natuur.infonu.nl/milieu/483...estrijding.html
Overigens zijn er nog onderlinge verschillen en additieven in zout dat er gestrooid wordt.
Waardoor je niet geheel uit kan gaan van de natuurlijke eigenschappen van een (natriumchloride/water mengsel).
De meest vage shit was wel een zakkie (Duits)strooizout dat bij dooiweer over onze hele straat in een soort dikke gummibeer gellysnoepje veranderde.
Alsof heel de straat een tumtummetje was
Was water absorberend en afgevend aan de lucht...tot het echt koud werd en wij laag na laag uitstrooide die wel vol zoog en dan door verlaagd zoutgehalte alsnog bevroor tot wel redelijk stroef grinttegel ijs
Ik denk eerder dat het varkenszeik is,lekker lauwwarm licht gezouten zeikwater
You made my day!! ROFLOL.. tumtumetjes op de stoep.. Geniaal!
Ga zo eem met de hond wandelen.. lekker weertje
-9,3gr.. en gevoels temp. doen we niet aan. want als je griep hebt ben je meenstal warmer of kouder..
Ohw.....ik zit er dus finaal naast . Ik meende echt dat het vermengd werd.
Hoe kan het dat er zo veel verschillende verwachtingen zijn? KNMI (Erwin K.) heeft het in z'n geheel niet over sneeuw in de Randstad, terwijl de radar en mensen hier duidelijk aangeven dat dit wel het geval is in de komende nacht?
Dat is omdat mensen allemaal anders denken en omdat al die computers en modellen door heel veel verschillende mensen gemaakt worden.
Toen we bij de auto kwamen zagen we dat die helemaal bevroren was, dus begonnen we te krabben.
Maar na een paar seconden dachten we, waarom gaat het ijs er niet af??
Bleek dat de ramen aan de binnekant waren bevroren!!
Owja en de wegen zijn één grote ijsbaan ( veel erger dan vanmiddag!!!! )
Tranendal laan schuin tegenover Manske Mulder.. Akzo Nobel. staan meerdere pomp huisjes (groen van kleur)
Jaaa...Manske Mulder weet ik te zitten. Zal er eens op letten als ik daar weer kom.
Zal me trouwens benieuwen of we de -10 of nog lager gaan halen hier in het noord-oosten.
| Gewijzigd: 20 december 2010, 22:56 uur, door H. Kootstra
Lijkt er inderdaad op dat we het scenario krijgen dat Jan visser schetste in zijn weerpraatje vandaag. Meer kans op O-NO kou aanvoer ipv dooi.
Gaat deze ook Noord Holland aan te doen?
Hij gaat recht op Noord Holland af momenteel.
Denk dat het tegen die tijd dat het hier aankomt wel uitgesneeuwd zal zijn.
Btw. Ik ben vandaag jarig en kreeg van de natuur wat poolsneeuw kado vanochtend! Heel weinig maar toch!
Wisten jullie. Dat de rijksoverheid geen zout koopt bij Akzo Nobel, maar bij Eurosalt.
Daarom zijn er ook altijd tekorten
@Santona
Gefeliciteerd! Leuk kadootje hoor xd. | Gewijzigd: 20 december 2010, 22:53 uur, door MaikelNL
joepie! de eerst vlokken te zien op de radar (om het een beetje ontopic te houden)
nog steeds een 3cm ongeveer
Denk dat het tegen die tijd dat het hier aankomt wel uitgesneeuwd zal zijn.
Btw. Ik ben vandaag jarig en kreeg van de natuur wat poolsneeuw kado vanochtend! Heel weinig maar toch!
PP is ook al om,heeft t ook over NO-aanvoer vanaf vrijdag middag
Zal me trouwens benieuwen of we de -10 of nog lager gaan halen hier in het noord-oosten.
Met gemak op 4mtr heb ik hier -9,0gr en op 2mtr heb ik al -10,1gr.
dank je,.. En gefeliciteerd met je verjaardag (lekker aardappels btw die opperdoesen)
Op de terugweg zat ik in zulke dikke mist, dat ik gewoon constant dacht dat ik de afslag naar mijn huis al voorbij was gereden! Zicht was zeker wel minder dan 50m!
Overigens is er nu een naderend sneeuwgebied volgens de radar, maar mijn thermometer geeft nog steeds -6,8 aan, waar hij ongeveer een uur geleden nog -10,2 aangaf. De temp. stijgt dus wel!
Edit: Temp is weer gedaald naar -8.3 in vrij korte tijd! | Gewijzigd: 20 december 2010, 22:59 uur, door ralfiono