Dooi zet gewoon NIET door!
heerlijk weer hoor
en na de kerst is alles zo onzeker als wat dus dat zien we dan wel weer
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Hoe kan het dat er zo veel verschillende verwachtingen zijn? KNMI (Erwin K.) heeft het in z'n geheel niet over sneeuw in de Randstad, terwijl de radar en mensen hier duidelijk aangeven dat dit wel het geval is in de komende nacht?
joepie! de eerst vlokken te zien op de radar (om het een beetje ontopic te houden)
Hier in Workum ligt max. 1 cm .
Poolsneeuw is sneeuw die ontstaat in koude vochtige lucht zonder dat er wolken zijn. In poolstreken komt het voor, maar ook in Nederland, hoewel zeer zelden. Het is in ieder geval gerapporteerd over de winters van 1890 en 1928-1929.
Stukje KNMI:
Bij rustig weer en zeer lage temperaturen van meer dan 8 graden onder nul kan er zelfs bij een wolkenloze of vrijwel onbewolkte hemel sneeuw vallen, poolsneeuw genaamd. De ijsnaaldjes of ijsplaatjes schitteren zilverkleurig in het zonlicht en kunnen bijzondere haloverschijnselen vertonen. Deze vorm van neerslag komt in de poolstreken veelvuldig voor, in ons land zelden en alleen bij extreme kou. Vermoedelijk ontstaat poolsneeuw als waterdamp uit hogere warme lagen door luchtstromingen dichter bij het aardoppervlak komt, waar zich een koude, winterse inversie heeft gevormd. De kristalletjes zijn naaldjes of plaatjes en nooit sterretjes, meestal slechts enkele tienden van een millimeter groot, zuiver symetrisch en sierlijk opgebouwd.
Ik krijg een dejavu met vorig jaar.. toen had je het er ook al over..
Hoe kan het dat er zo veel verschillende verwachtingen zijn? KNMI (Erwin K.) heeft het in z'n geheel niet over sneeuw in de Randstad, terwijl de radar en mensen hier duidelijk aangeven dat dit wel het geval is in de komende nacht?
Ik heb makkelijk praten, luistert toch niemand en als ik het fout heb, ach who cares. Erwin moet het meestal doen met gegevens van de middagploeg die soms om 8 uur al achterhaald zijn.
Jan zoekt uit waarom het bij hem veel kouder is dan elders en waarom zijn stroommeter van Nuon zo snel draait ( vriezer staat open)
zo zie je maar het weer laat zich niet de les lezen door computermodellen...je kunt er hooguit
een mogelijke trend uit halen.
joepie! de eerst vlokken te zien op de radar (om het een beetje ontopic te houden)
Oude Leije =Noord Friesland= : Glasheldere, met sterren bezaaide hemel, sneeuwhoogte nog steeds 2 cm. Temp.: - 5,5. Matige z.o. wind.