LOL Dat gebrabbel van die vent kan ik echt niet verstaan hoor, kunnen daar geen ondertitels onder?
Wel een goed idee, gewoon pekelwater op de weg spuiten.. Dat is waarschijnlijk gewoon het pekelwater wat ze uit de grond pompen voordat het geraffineerd wordt tot zout, vandaar dat het goedkoper is. kan iemand dat bevestigen?
Lots
Bij min zeven gaat pekel ook wel bevriezen en het is momenteel veel kouder in ons land.
http://www.goeievraag.nl/vraag/temperatuur...8139#antwoorden
http://dier-en-natuur.infonu.nl/milieu/483...estrijding.html
Overigens zijn er nog onderlinge verschillen en additieven in zout dat er gestrooid wordt.
Waardoor je niet geheel uit kan gaan van de natuurlijke eigenschappen van een (natriumchloride/water mengsel).
De meest vage shit was wel een zakkie (Duits)strooizout dat bij dooiweer over onze hele straat in een soort dikke gummibeer gellysnoepje veranderde.
Alsof heel de straat een tumtummetje was
Was water absorberend en afgevend aan de lucht...tot het echt koud werd en wij laag na laag uitstrooide die wel vol zoog en dan door verlaagd zoutgehalte alsnog bevroor tot wel redelijk stroef grinttegel ijs
Citaat van lotsofjazz, maandag 20 december 2010, 22:13 uur LOL Dat gebrabbel van die vent kan ik echt niet verstaan hoor, kunnen daar geen ondertitels onder?
Wel een goed idee, gewoon pekelwater op de weg spuiten.. Dat is waarschijnlijk gewoon het pekelwater wat ze uit de grond pompen voordat het geraffineerd wordt tot zout, vandaar dat het goedkoper is. kan iemand dat bevestigen?
Lots
Ik denk eerder dat het varkenszeik is,lekker lauwwarm licht gezouten zeikwater | Gewijzigd: 20 december 2010, 22:16 uur, door Picobyte
Nog een stukje vergelijking met '63-'64. Alles van dezelfde bron als mijn vorige bericht.
Was 63/64 dan ook erg koud? In dat stukje gaat het namelijk over de winter van 62/63... | Gewijzigd: 20 december 2010, 22:17 uur, door Decle
Nog een stukje vergelijking met '63-'64. Alles van dezelfde bron als mijn vorige bericht.
Was 63/64 dan ook erg koud? In dat stukje gaat het namelijk over de winter van 62/63...
Excuus, zat een jaartje te ver. Bedoel natuurlijk wel dè winter
Heb het aangepast.
Trouwens: KNMI heeft net nog het kaartje met verwachte temperaturen voor vannacht aangepast!
Eerst stond er -2 voor midden van het land, nu -14 | Gewijzigd: 20 december 2010, 22:21 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Lots
Gebrabbel hahaha
Volgens mij word er gewoon water en het geheim van de smit aan het pekel toegevoegd. Denk dat het daarom goedkoper is omdat je iets gaat ''verdunnen'' | Gewijzigd: 20 december 2010, 22:26 uur, door H. Kootstra
Liefst in februari nog echte transportkou uit Rusland voor een mooie schaatsweek en daarna de lente in.
Maar ik heb natuurlijk verder niks te vertellen ... de natuur zal het verder wel regelen... en dat is maar goed ook.
als je klaar bent met sneeuw moet je friesland gaan wonen
joepie! de eerst vlokken te zien op de radar (om het een beetje ontopic te houden)
| Gewijzigd: 20 december 2010, 22:27 uur, door df310
Poolsneeuw is sneeuw die ontstaat in koude vochtige lucht zonder dat er wolken zijn. In poolstreken komt het voor, maar ook in Nederland, hoewel zeer zelden. Het is in ieder geval gerapporteerd over de winters van 1890 en 1928-1929.
Stukje KNMI:
Bij rustig weer en zeer lage temperaturen van meer dan 8 graden onder nul kan er zelfs bij een wolkenloze of vrijwel onbewolkte hemel sneeuw vallen, poolsneeuw genaamd. De ijsnaaldjes of ijsplaatjes schitteren zilverkleurig in het zonlicht en kunnen bijzondere haloverschijnselen vertonen. Deze vorm van neerslag komt in de poolstreken veelvuldig voor, in ons land zelden en alleen bij extreme kou. Vermoedelijk ontstaat poolsneeuw als waterdamp uit hogere warme lagen door luchtstromingen dichter bij het aardoppervlak komt, waar zich een koude, winterse inversie heeft gevormd. De kristalletjes zijn naaldjes of plaatjes en nooit sterretjes, meestal slechts enkele tienden van een millimeter groot, zuiver symetrisch en sierlijk opgebouwd.
Ziet dat er zo uit?
Bron; scientias.nl
Foto; Kenneth Libbecht/caltech