Hier in de Haarlemmerliede en Spaarnwoude valt het nog mee, als ik de sluis oversteek naar Spaarndam west (Haarlem) is de weg een stuk minder berijdbaar, en duurt gemiddeld ook 1 dag langer voordat er überhaupt sneeuw geschoven is dan wel gestrooid is.
Ik zeg nog steeds de zelfde lijnen>
Nederland>eindhoven-makkum
Belgie> brugge-antwerpen
Voor iedereen die niet weet waar Makkum ligt, dat is het punt waar de afsluitdijk Friesland binnen komt.
Wil jij deze manier van zout strooien? ZIe andere berichten van mij over te korten van zout en waarom...
FF een vraag,als ik op de site van het KNMI kijk zie ik voor zondag (2e kerstdag) tempraturen staan van 4/8 graden.
Nou is mij vraag,hoe komen ze daar aan? Als ik namelijk op die zelfde site naar de pluim kijk is er geen in lijntje wat 8 graden aangeeft. Waar baseren ze dat dan op? Of is dit te makelijk gedacht van mij?
FF een vraag,als ik op de site van het KNMI kijk zie ik voor zondag (2e kerstdag) tempraturen staan van 4/8 graden.
Nou is mij vraag,hoe komen ze daar aan? Als ik namelijk op die zelfde site naar de pluim kijk is er geen in lijntje wat 8 graden aangeeft. Waar baseren ze dat dan op? Of is dit te makelijk gedacht van mij?
Ze zitten vaak te hoog kwa temperaturen. Daarnaast houden ze zich vast aan trends van voorgaande jaren (ze kijken namelijk niet serieus/graag zo ver in de toekomst). | Gewijzigd: 20 december 2010, 20:52 uur, door jlammertink
http://www.holidayinfo.cz/zima/kamera.php?...;cat=7&raw=
maandag 20 tot en met zondag 26 december 2010
Vandaag en morgen: Rustig en koud winterweer met soms verraderlijk dichte mistbanken
Het is nevelig en plaatselijk komt er verraderlijk dichte mist voor. Vannacht raakt het in het zuiden en midden van het land geleidelijk bewolkt en kan er wat sneeuw vallen, hoogstens 2 tot 5 cm, langs de zuidgrens is er een kleine kans op ijsregen. Elders in het land zijn er nog opklaringen en vooral daar is er kans op soms dichte mist. In het Waddengebied kan er een sneeuwbui vallen. De minimumtemperatuur ligt landinwaarts tussen -6 en min 16 graden, het koudst is het tijdens brede opklaringen boven het verse sneeuwdek. Er staat een zwakke zuid- tot zuidoostenwind.
Ook overdag kan er hier en daar wat sneeuw vallen, veel zal dat waarschijnlijk niet meer voorstellen. In het noorden en noordoosten van het land laat de zon zich nu en dan zien. Later in de avond kan er in het zuidoosten opnieuw neerslag vallen. De middagtemperatuur loopt uiteen van -8 graden in het noorden tot iets boven het vriespunt in het uiterste zuiden. De wind is oostelijk en zwak tot matig, rond kracht 3.
2 tot 5 cm maar ik verwacht wel wat meer!
Ze (gemeentes) hadden 1½ x zo veel als vorige winter, maar helaas op een enkeling na hebben ze geen contract afgesloten met de zout leverancier.
Sommige provincies wel en uit nieuws bericht o.a. gemeente Rotterdam ook, dus die hebben wel zout, maar vrees het ergste voor de rest, terwijl de winter officieel nog niet eens begonnen is, eigenlijk wel diep triest.
Snap niet waarom nu anno 2010 wederom sprake moet zijn van zout tekort, deze afgelopen winters vragen een andere aanpak. De gemeente/provincie/rijkswaterstaat .... liggen allemaal te slapen, zolang voldoende is ingekocht voor hun eigen route naar huis te strooien vinden ze het allemaal goed.
Deze aanpak werkt niet, is veel te kostbaar en vooral als je berekend wat een schade en file kosten het met zich meebrengt in een modern land als nederland
Er moet geinvesteerd worden in nieuwe technieken, als pekel water ! 22% zout de rest water, werk veel effectiever en kan makkelijk omgebouwd worden op vrachtwagens of giertanken van boeren.
Maar.... waarom worden boeren niet ingeschakeld om het grootste gedeelte van de wegen te rijden waar het kan.
Pekel water is vriendelijker voor het milieu, voldoende beschikbaar en denk dat de boeren wel wat compensatie kunnen gebruiken.
Kom wel uit Emmen, maar ben geen boer
der zal iets moeten veranderen.............
Daar vallen wij net buiten
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/