Inhoudelijk.. Ijzel en droge sneeuw door elkaar kan niet, dat laat de natuurkunde niet toe.. Ijzel kan op 2 manieren ontstsaan.
1. door bevriezing van regen op een ondergrond die dik onder nul is
2. door onderkoelde regen.. ontstaat door regen die door een luchtlaag valt die dik onder nul is (de koude plaklaag waar wel eens over wordt gesproken hier) en daardoor kan afkoelen tot onder het vriespunt ZONDER te bevriezen, zodra het ergens op valt bevriest zo'n onderkoelde regendruppel direct (je hoort het tikken, tikkende geluid is het enorm snel bevriezen van de regendruppels)
Bij 1, kan alleen natte sneeuw aanwezig zijn, meeste sneeuw is immers al gesmolten tot regen
Bij 2, Als de bovenlucht zo warm is dat er regen kan vallen, kan dat niet zomaar weer sneeuw worden, regendruppels kunnen niet veranderen in sneeuw, slechts in ijzel, ijsregen of hagel (bevroren regen, korreltjes ijs dus, soms door aanvriezing groeiend tot hagelstenen)..
Duszz..
Lots
En zelf grammaticale 'gramatikale' noemen... iets met pot en ketel.
Ja Hallooo,
QUOTE(RobBelg30 @ Dec 20 2010, 18:41)
Et c'est partie...de sneeuw ligt voor de deur...West-kust Frans/Belgische grens... 18u25
*Edit :
Denk dat de meeste sneeuw boven Belgie gaat blijven en we enkel sneeuwbuien kunnen verwachten... Jan ??? Zicht op radar beelden van de sneeuw die aankomt ??
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
de tocht start vanaf 09,00 uur in blokzijl en voert onder meer over het giethoornse meer
en het beulaker wijde . het ijs van de schaatstoertocht is in goede conditie.lokaal 22 cm ?
de organisatie verwacht vanwege de vakantie 5000 deelnemers.
radio en tv oost doen uitgebreid verslag <Bron rtv oost>
heb woensdag en donderdag vrijgenomen voor een lekkere toertocht hoop op goed winterweer voor meer toer en voor ieder die ook gaat toeren een fijne schaatsweek
Hier zeggen ze ook westkust veel sneeuw dit zal trekken naar NNO.
Zal mijn eerdere verwachting uitkomen.?
Ik hou deze lijnen .
Westelijk hiervan valt de meeste sneeuw aan oostkant sneeuwbuien of lichte sneeuwval .
Nederland : eindhoven- makkum
Belgie :Brugge-Antwerpen
Zet het anders in je onderschrift, worden mensen er elke keer aan herinnerd als je een berichtje schrijft.
Ik heb vertrouwen dat ik nu goeie verwachtingen maak.
erg apart te zien in buienradar aktueel temp
dat zeeland op een stukje van 40 km 12 graden verschil is <-0,5 tot -12.5
invloed van de zee of nadering frontje
Zal mijn eerdere verwachting uitkomen.?
Ik hou deze lijnen .
Westelijk hiervan valt de meeste sneeuw aan oostkant sneeuwbuien of lichte sneeuwval .
Nederland : eindhoven- makkum
Belgie :Brugge-Antwerpen
Toch lijkt dat gebied dat nu boven Het Kanaal zit niet heel erg actief..of activeert dat nog?
En zitten best veel gaten tussen dus waarschijnlijk veel lokale verschillen?
Ik heb vertrouwen dat ik nu goeie verwachtingen maak.
Nou dan moet je dat lijstje er dinsdagavond maar eens bijpakken, kijken of het klopt. Misschien dat je dan ook wat veren op een donker plekje krijgt.
ps. met zij bedoel je schreef?
Goed voor mij als deze uitkomt...woon in Diksmuide (Westhoek) Van West-Vlaanderen.... hoop op 10cm
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Kan de afgelopen paginas niet terug lezen, dus kan iemand mij vertellen of er wat
Sneeuw aankomt voor mij de aankomende paar dagen??
Alvast bedankt!!
dacht ergens te lezen hier 1 tot 3 cm tot morgenavond voor friesland
dat zeeland op een stukje van 40 km 12 graden verschil is <-0,5 tot -12.5
invloed van de zee of nadering frontje
Ik zei ja dat de zee invloed heeft en nee niet door komende front maar zee invloed maar ijzel is daar mogelijk.
Waar ik al voor waarschuwde
factor tijd denk ik, nu de zon onder is gaat de temp erg snel onderuit, temp kaartje van buienradar loopt altijd iets achter.