In het zuiden van het land kan (is) het al behoorlijk mistig.
Dit de temp. Ligt in de avond rond -7 a -11 . En dit blijft het de hele avond ook.
In het westen heeft de noordzee wat invloed het word daar niet mistig maar kunnen wel wat lichte sneeuwbuitjes komen.
Het word daar vanavond -1.5 graden verder inwaart -2 a -4. in het noorden blijft het klaar helder het word er -7 a -9 .
Alleen de wind neemt af en kan later in de avond wat mist vormen.
Dan over de gebied met sneeuw die komen gaat vanavond.
Ik zal eerst eff wat plaatjes laten wat de neerslag gaat doen bij de plaatsen geef ik uitleg!
Je ziet de neerslag bij belgishe kust aankomen maar ik verwacht dat die er rond 8 uur klok er wel is.
Om 00 uur zit de neerslag bij zuid-holland en dan gebeurt er iets opmerkelijks.
Om 3 uur snachts ligt de gebied boven boven zuid-holland en daar kan 10 cm gaan vallen en het trekt verder naar NNO.
Het blijft hangen aan de westkust en trekt naar N friesland daar kan 1cm vallen verder in land lichte sneeuwval.
Verder is de bovenlucht nog net koud genoeg voor droge sneeuw:D
Je ziet dat de dauwpunten ook goed liggen (nog wel zie volgende kaart maar)
Hier zie je dat de dauwpunt net onder vriespunt ligt ik wil daar vooral voor waarschuwen want bij de zwaardere buien voor aan westkust en ZW kan mogelijk wat ijzel door droge sneeuw bij zijn!!!
Dit de temp. Ligt in de avond rond -7 a -11 . En dit blijft het de hele avond ook.
In het westen heeft de noordzee wat invloed het word daar niet mistig maar kunnen wel wat lichte sneeuwbuitjes komen.
Het word daar vanavond -1.5 graden verder inwaart -2 a -4. in het noorden blijft het klaar helder het word er -7 a -9 .
Ik zal eerst eff wat plaatjes laten wat de neerslag gaat doen bij de plaatsen geef ik uitleg!
Je ziet de neerslag bij belgishe kust aankomen maar ik verwacht dat die er rond 8 uur klok er wel is.
Om 3 uur snachts ligt de gebied boven boven zuid-holland en daar kan 10 cm gaan vallen en het trekt verder naar NNO.
Het blijft hangen aan de westkust en trekt naar N friesland daar kan 1cm vallen verder in land lichte sneeuwval.
Hier zie je dat de dauwpunt net onder vriespunt ligt ik wil daar vooral voor waarschuwen want bij de zwaardere buien voor aan westkust en ZW kan mogelijk wat ijzel door droge sneeuw bij zijn!!!
10 cm in zuid-nederland??
Ik merk wel dat het hier kouder is/blijft dan in het zuiden.
Weet iemand dit misschien? Jan...?
Volgens GFS pas donderdag lichte dooi, ook in het noorden.
Oosten van NL blijft rond het vriespunt. | Gewijzigd: 20 december 2010, 17:07 uur, door Maarten Dings
Oosten van NL blijft rond het vriespunt.
ik krijg steeds meer het gevoel dat echt dooi steeds met een dag wordt uitgesteld??
Voor het oosten van Nederland geloof ik niet meer in dooi voor de kerst.
waar moet de dooi wegkomen alles is 1 diepvries
zit er nog sneeuw in voor overijssel zwartsluis iemand idee
Volgens GFS is een witte kerst zeker haalbaar idd.
Nu moet alleen het europese model nog om.
toppie netjes en duidelijk
laat die sneeuw maar komen
Voor Emmen tot 2 januari alleen maar vorst. Wel een behoorlijk koude piek op 26-12, namelijk min. -13 ???
Goede hoop op nog 14 days after tomorrow !!!!
koude hoop
Er komt alvast niet veel neerslag volgens hen en de temps komen met moeite boven het vriespunt!
Wie weet krijgen we toch nog die witte kerst! Voorspellingen na kerst lijken me nogal ver en run is nog niet binnen voor na kerst ...
Wat me opvalt is dat de neerslag voor Vlaanderen deze nacht verdwenen is :s
Door al het sneeuwgeweld van de afgelopen dagen kunnen we gemiddeld zo'n 5 cm sneeuw meten aan zee, zo'n 10-15 cm in het centrale deel van BE en zo'n 30-35 cm richting zuiden van Henegouwen. In de Ardennen ligt zo'n 40 -50 cm sneeuw en op de Hoge Venen (Mont-Rigi) mat men vanmorgen een aardige sneeuwlaag van 71 cm!
Vanavond nadert alweer een nieuwe randstoring onze streek. De OCCL zal over gans de regio trekken, de golf zelf over het S van BE. Twee gebieden op dat systeem lijken wat actiever te zijn. Een eerste gebied is het deel van de OCCL nabij de lagedrukkern nabij het Kanaal. Dit gebied staat ook onder invloed van een jetstreak (LU) en PVA. Een tweede actiever gebied is te vinden nabij het trippelpunt van de frontale golf en trekt over de Ardennen. In beide gebieden wordt enkele cm sneeuw verwacht. Daartussen valt waarschijnlijk zo'n 1 à2 cm. In NL lijkt de OCCL uit te sterven en valt waarschijnlijk niet veel sneeuw, zeker niet naar het midden en noorden toe. Mogelijks dat er wel nog enkele cm sneeuw valt tot ergens de streek van Amsterdam.
In het W/NW en S/SE van BE kan er een tijdelijke extra cumulatie van zo'n 3-5 cm vallen, er zijn zelfs modellen die gaan tot 5-10 cm maar dit moet maar worden afgewacht.
Het is zeer goed mogelijk dat de laatste neerslag geleidelijk als smeltende sneeuw of aanvriezende regen valt want op enige hoogte gaat het dooien. Deze storing lijkt het begin van het einde te zijn aangaande dooi...
bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/