Dinsdag overdag is het vrijwel overal droog. In het noorden van het land laat de zon zich nu en dan zien en mogelijk blijft het er helemaal droog. De middagtemperatuur loopt uiteen van min 8 graden in het noorden tot iets boven het vriespunt in het uiterste zuiden. De wind is oostelijk en zwak tot matig, rond kracht 3.
Vanaf woensdag lijkt het wat minder koud te worden. Een depressie trekt over Frankrijk naar het noordoosten en neemt in het kielzog zachtere lucht mee naar het noorden. De verzachting gaat gepaard met neerslag, eerst als sneeuw, later als regen. In de nachten blijft de temperatuur dichtbij of onder nul, overdag klimt het kwik tot enkele graden boven nul. We gaan richting Kerst dus over op de kwakkeltoer. Maar, voorzichtigheid is geboden. De Engelse en Amerikaanse modellen kwamen vanochtend weer met een kouder scenario voor de Kerstdagen. Meer hierover om half een als het volgende praatje is. Jan Versteegt.
Omgeving den haag ligt tussen de 20 en de 30 cm
Zal uiteraard nog wel tig x aangepast worden vandaag, als alle officiele meldingen daar binnen zijn.
Staat er ook bij in het kaartje "voorlopige Data" | Gewijzigd: 20 december 2010, 10:29 uur, door zwoof
Ook voor meten van sneeuwhoogtes gelden regels...
Maarjha op daken smelt het door warmte huis dus dat geeft ook geen juiste meeting. | Gewijzigd: 20 december 2010, 10:35 uur, door wappy
Dat is nu eenmaal de definitie van een witte kerst voor Nederland, voor de statistiek zeg maar.. Als het bij jou wit is mag je het voor jezelf gerust een witte kerst noemen hoor, alleen telt dat niet mee voor de statistiek.
Zo zullen er wel meer dingen zijn waar De Bilt als ijkpunt voor wordt gebruikt.. aantal uren zon is er geloof ik ook zo een.
De kleuren tov legenda komen misschien al wel overeen?
Zo zullen er wel meer dingen zijn waar De Bilt als ijkpunt voor wordt gebruikt.. aantal uren zon is er geloof ik ook zo een.
Is en blijft krom
Temperatuur.... maar dat bedoelde ik niet.....
Ben ik dan de enige het verschil in ligging van storingen zie?
Meteox gaat onder Belgie door, Sat24 over belgie en Nederland | Gewijzigd: 20 december 2010, 10:43 uur, door Brisk