Dus en niet veel dooi, en sneeuw! Zou het dan toch EINDELIJK! ??
Er zitten nu wel wat buien in het noorden, maar die schampen NL volgens mij net....
Laat dat bommetje in Engeland onze kant maar opkomen | Gewijzigd: 20 december 2010, 09:06 uur, door Marga
Ja...het is maar een idee
Ja idd, dan heeft het westen iedergeval wittekerst zolang het maar niet ineens 5a6c boven 0 word woensdag/donderdag.
Misschien weet iemand hier wel......waar de kansen het grootst zijn ???
Nog ff stukje Severe weather Benelux
De laatste sneeuw verlaat deze nacht het oosten van BE en daarna wordt het droog met vanaf het westen brede opklaringen waardoor het kwik diep kan zakken boven de dikke sneeuwlaag. Maandag al snel toenemende bewolking op nadering van een nieuwe randstoring met vooral over het S van BE wat sneeuw in de loop van de dag. De OCCL bereikt echter tegen de avond ook de andere gebieden van BE waarbij het westelijke deel actief lijkt te zijn. Hierdoor kan het in de late namiddag of avond opnieuw gaans sneeuwen vanaf de FR grens met vooral over de westelijke gebieden opnieuw enkele cm sneeuw als de modellen het juist hebben. I.t.t de afgelopen dagen wordt dat echter wel meer en meer sneeuw horende bij een doorzettende dooi-aanval want daarachter lijkt de dooi te zijn ingezet en gaat de sneeuw over in regen.
bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
:| En dit shrijft het knmi :Vooruitzichten
Waarschijnlijk invallende dooi vergezeld van sneeuw en regen, met mogelijk ijzel. Daarna kwakkelweer. Onzekere verwachting.
Onzekre verwachting dus | Gewijzigd: 20 december 2010, 09:22 uur, door Marga
Wat komt er op ons af ? Dat bommetje heeft de neiging om richting NW-Belgie te trekken als ik het juist heb,al kan ik me (en dat hoop ik)niet van de gedachte doen dat er voordien al (vroeger dus) in het gebied ervoor (cirkel) niks meer activeerd iemand een idee ?? | Gewijzigd: 20 december 2010, 09:18 uur, door RobBelg30
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
Gemiddeld ligt er nu een 15 tot 20cm sneeuw. Vooral de tuin ziet er bizar uit.
Wat komt er op ons af ? Dat bommetje heeft de neiging om richting NW-Belgie te trekken als ik het juist heb,al kan ik me (en dat hoop ik)niet van de gedachte doen dat er voordien al (vroeger dus) in het gebied ervoor (cirkel) niks meer activeerd iemand een idee ??
Zou kunnen dat het bommetje zich wel gaat concentreren oven Belgie, Meteox geeft dat aan voor a.s. dinsdag, langzaam bommetje dus..
Gemiddeld ligt er nu een 15 tot 20cm sneeuw. Vooral de tuin ziet er bizar uit.
Zo zaten wij ook in het westen wha valt allemaal wel mee totdat het stopte hoppa 25cm sneeuw