is al de heledag veel kouder dan omstreken..
dat ding zal wel in de sneeuw gevallen zijn ofzo !
Whaha Jan heeft er stiekem een holschop tegenaan gegeven Heel dat ding van slag.
Maar idd....tis daar heel de dag al kouder ten opzichte van de rest van het land
Denk dat kust niet zo belangrijk is en dat ze het daarom niet vermelden, Randstad was zeker wel vermeld?
Nee, ook geen woord over de Randstad. Hoe kan het dat verschillende platforms (als de deskundigen hier en weermannen en vrouwen) er een compleet verschillende verwachting op nahouden?
is al de heledag veel kouder dan omstreken..
dat ding zal wel in de sneeuw gevallen zijn ofzo !
De metingen bij mij kloppen precies, dit alles heeft ook met de mist te maken, reed net in de auto ging door de mist heen en auto gaf -13.5 aan, werd gewoon 4 graden kouder
Jah hier ook! Daarna reed ik door het bos en daar was de mist weg, meteen 4 graden warmer!
*EDIT : Meeste sneeuw gaat ons voorbij vrees ik.... | Gewijzigd: 20 december 2010, 21:39 uur, door RobBelg30
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg
We hebben gewoon heel veel meer meetstations nodig om het juist in kaart te brengen
Ik heb bij een gemeente gewerkt, ik weet wat ze eraan gedaan hebben om genoeg in huis te hebben, dit valt onder overmacht. Of er moet meer belastinggeld binnen komen om meer zout te kunnen kopen en te kunnen opslaan.
Normaal krijgen ze binnen 48 uur geleverd, daarom zijn er overal maar kleine loodsen, tot vorige winter waren er namelijk geen grote voorraden nodig.
Mijn oude baas Peter Legro zei altijd: "Je moet het dak repareren als de zon schijnt.." Ik heb het idee dat de overheid met zo'n beetje alles pas begint aan te pakken als het pijpestelen regent of in dit geval bakken met sneeuw valt..
Zout proberen te kopen als er al centimeters sneeuw liggen (grote vraag hoge prijs!)
bezuinigen midden in een crisis.
Meeste tijd van het jaar dooit het behoorlijk, tijd genoeg om een voorraad aan te leggen (beetje bij beetje, goedkoop, als het geld en tijd er voor is) nodig voor een winter zoals 1963, komt die winter er niet.. zout bederft niet, lekker laten liggen, aanvullen wat gebruikt is..
Dit hoeft niet veel extra geld te kosten (slim inkopen, letterlijk als de zon schijnt en het 30 graden is, weinig vraag, lage prijs!), wel grotere loodsen, maar dat hoeven geen luxe dingen te zijn, een simpele onverwarmde ongeisoleerde schuur met een deur en een waterdicht dak er op is al genoeg, als het maar droog is.
Is sproeien met zeewater geen idee? of zit daar niet genoeg zout in?
Volgens mij doet rijkswaterstaat ook al strooien met zout en water, ik stond laatst naast een strooiwagen, en zag daar witte tanks onder het schuine gedeelte van de bak met zout, met slangen naar de strooi unit.. ff gegoogled, zoiets, hier zijn die tanks blauw (natzout installatie!):
http://www.aebi-schmidt.nl/producten/nido_..._strooimachine/
Lots