*knip*
Klopt wel wat je zegt.
De techniek is de afgelopen tientallen jaren enorm verbeterd, de luxe in de huizen ook.
Vrijwel ieder huis heeft wel centrale verwarming en veel huizen zijn bovendien nog goed geïsoleerd.
Dat was vroeger zeker anders vandaar dat een strenge winter ook als heel koud ervaren kon worden.
De infrastructuur is (helaas) wel kwetsbaar geworden (of gebleven).
Mobiliteit is heel belangrijk, daar draait immers onze hele economie op.
Als je het openbaar vervoer en het vervoer over de weg plat legt kost dit vele miljoenen.
Dat is gewoon niet acceptabel.
De overheid heeft miljarden gestopt in verbeteringen in het openbaar vervoer en in de wegenbouw maar de resultaten zijn nog steeds niet geweldig goed te noemen. Je ziet dat aan bv Prorail/NS die niet in staat blijken een goede dienstregeling te handhaven. Zelfs met hun mooie marketingpraatjes (we zijn klaar voor de winter...) bakken ze er niets van. Jammer wel want het is helemaal niet nodig. Rijden in de winter met wat sneeuw kan best.
Het vriest bovendien nog niet eens streng.
Op de wegen is het niet veel anders, Rijkswaterstaat en de gemeenten doen hun best om te strooien maar komen "opeens" tot de ontdekking dat het zout bijna op is. Ook niet handig als de winter net begonnen is.
De infrastructuur kan dus nog heel veel verbeterd worden maar daar gaat dit topic niet over hoewel het weer wel heel veel invloed heeft op dit alles. We hebben er allemaal last van als het een chaos wordt.
(o ja, ik kijk ook via satelliet en heb geen problemen! bij zware buien kan er echter wel wat storing ontstaan). | Gewijzigd: 19 december 2010, 17:14 uur, door Marga
Wat heeft sneeuwval met een hockeyclub te maken? | Gewijzigd: 19 december 2010, 17:09 uur, door Dennis Etten
Ja moet de uplink zijn canaldigital kompleet eruit signaal 43% sky duitsland 94%
Och we zien wel, paar cm vers erbij zou leuk zijn. Ik vind dat we al best een mooi pak hebben. Onze kleine vermaakt er zich geweldig goed mee in elk geval.
Hier gewoon 77% signaal en beeld op bijde sats 23,5 en 19.2, maarja is hier dan ook droog, me wokje is ook sneeuwvrij. | Gewijzigd: 19 december 2010, 17:12 uur, door wappy
overigens hier nu gemiddeld 9-11 cm
heb namelijk vanavond dienst op de post zou wel weer een druke avond en nacht worden
he collega
goeie dienst alvast.ik mag morgen weer
Later vanavond voor het werk naar Frankfurt en Strassbourg.
Zal wel weer een spannend nachtje worden.
Nou veel suc6 en voorzichtig aan rijden word het denk ik. Sneeuwt duitsland ook flink!
Is er weer ergens toch neerslag probleem geweest die het dempte.. hier wok (2,50 mtr) ook schoon we hebben geen sneeuw hier.
Tweede wok (1.20) had ook minimaal signaal.
Heb zelf zelden last bij downlink. of moet al sneeuw in het brandpunt komen.. maar goed nu weer 86% signaal.
temp daald weer -7.7gr op het klokje.
Later vanavond voor het werk naar Frankfurt en Strassbourg.
Zal wel weer een spannend nachtje worden.
Didam,zevenaar, en arnhem. Toch veel in de Liemders. Oke arnhem iets er buuten maar vooruit
klopt , kan ik me nog goed herinneren.
woensdag/donderdag dooi? zou wel eens mee kunnen vallen
als het gaat regenen zou dat natuurlijk wel minder zijn.