hier in de achterhoek aardig tapijt ong 8cm ben wel een beetje jaloers op limburg zeg! Maar zo te zien krijgen wij mischien een schampje mee.
Er lijkt op de kaartjes voor de kust van Belgie een intensiever buiengebied te gaan ontstaan wat richting Nederland gaat trekken. Wat nu boven Limburg hangt trekt het meest Duitsland in dus zal voor de rest van Nederland weinig nut hebben.
Als het "Belgie" gebied meer noord-oost gaat trekken krijgt het land wel een flink stuk mee.
Afwachten dus.
Ik wil code rood !!!
haha, maar denk je dat ik in Goirle dus ook nog veel ga krijgen ??
Ben de foto's van vandaag aan het over zetten op de pc, duurt ffie's. Zijn er heel veel!
Als het "Belgie" gebied meer noord-oost gaat trekken krijgt het land wel een flink stuk mee.
Afwachten dus.
Yep daar zal "onze" sneeuw uit moeten komen. Het trekt nu allemaal net langs. Als ik mijn handen uit het raam steek kan ik de langstrekkende sneeuw bijna grijpen.
Heb je nog niet genoeg dan? Volgens mij zijn jullie daar al compleet ingesneeuwd.. Ik kijk af en toe op de Sittard webcam, maar nog geen 1 keer dat het niet zwaar sneeuwde daar. Moet al minstens 10cm bijgevallen zijn sinds et daar vandaag begon te sneeuwen.
Lots
Dat kunnen er namelijk nooit veel geweest zijn. Misschien wel in je beleving, maar in de loop der jaren ga je de tijden van vroeger toch anders zien.
Dat bedoel ik niet vervelend maar het is wel een feit.
Ik wilde er mee aangeven dat alles geschoven word op mobiel blijven. dat de infrastructuur vele malen kwetbaarder is dan die winters die echt als streng in de boeken staan. (vanaf 63 bewust meegemaakt) en dat waren geen luxe tijden waar we nu in verkeren.
Maar mocht zich zo,n winter zich gaan voordoen vrees ik het ergste. als nu al met 2 cm heel nl vast zit. dat is mobiel spul. laat staan de nutsbedrijven.
We zijn veel meer afhankelijk geworden. daarom eerder kwetsbaarder. daarbij komt nog kijken in de winter word veel ennergie afgenomen. nutsbedrijven bezuinigen op onderhoud. er hoeft maar een kink in de kabel te komen en er komt bijna ramp toestand.
De meensten hier kennen de echte winters niet..en hebben -20 nog nooit meegemaakt. dat waren pas omstandigheden zonder luxe. daarbij verschilt het ook nog per regio.
Ik wil wel eens meemaken -20gr en de stroom valt uit. dan is de ramp en schade zeer groot.
Je mag me gerust aanvallen, ik word er niks anders van. ieder zijn mening en ervaringen. daarbij komt nog bij hier is om elke hoek geen supermarkt.zoals in de randsteden en toch hoor je hier niemand in paniek. omdat we wat meer niet aan de luxe zijn overgeleefd. de de platteland heeft voordeel en natuurlijk ook nadelen.
BW veel storing op satelitie ontvangst. ergens sneeuw zeker? ook weer zo,n bedrijf.. vroeger met harkje op schoorsteen geen probleem.
Afwachten dus.
Ook iets voor de kust van Belgie of gaat hij ons niet raken? Kan je een linkje geven?
Kijk ff het kaartje die op de vorige pagina staat (laatste post d8 ik)
Dan zie je dat wij ook sneeuw krijgen vanavond.