1 dag.....
Hier op O-O was het al dagen lang bekend dat er sneeuw zou gaan vallen en was de positie van het lage druk gebied ook bekend. Dus ja, het KNMI heeft het goed gezegd maar ze komen er altijd op het laatste moment mee.
Vandaag ook weer, een extreem weerwaarschuwing voor Limburg op het moment dat het daar al flink sneeuwt.
Vanmorgen was het hele land immers nog "geel", nu is Limburg "oranje".
Waarschuwen is goed, maar wel op tijd graag.
Het ging er mij om dat iemand beweede dat ze er naast zaten voor vandaag, en dat is helemaal niet het geval. KNMI heeft heel de week ook al de sneeuw in de verwachting zitten, maar de exacte locatie en hoeveelheid zijn ze erg voorzichtig mee, en in mijn ogen terecht, want dat is ook bijna niet te doen met de complexe situatie waar we op dit moment mee te maken hebben.
Neem afgelopen donderdag, toen werd er door jan en Johann hier toch ernstig rekening gehouden dat het in het hele land fors zou gaan sneeuwen.. dat is bij lange na niet uitgekomen(geen verwijt, ze hebben ook gezegd dat er ook regen zou kunnen vallen, maar zij achtten die kans veel kleiner), je kan zeggen wat je wil, maat het KNMI (die hier op het forum woensdagavond zo'n beetje voor gek werden verklaard!!) zat ook voor de verwachting van afgelopen donderdag vrijwel 100% goed met hun regen/natte sneeuw voor het grootste deel van het land.
Waarschuwen is een ander verhaal, daar zijn ze inderdaad weer rijkelijk laat mee vandaag.. het sneeuwt in Limburg nu al uren achtereen matig tot zwaar, dat hadden ze vanmorgen toch al aan moeten zien komen.
Lots
Oftewel, de echte winter komt nog en we hebben nog zeker drie maanden om uit te kijken naar sneeuw en ijs.
Nemt niet weg dat ik ook geniet van het winter wonderland hier en dat enige aanvulling (van de sneeuw dan) zeker welkom is
Nou als de winter nog moet beginnen, dan staat ons nog wat te wachten
Moet zodra wel weer parking ruimen
En zeggen dat het KMI niets voorspeld had. . Alles wat hier valt al is het niet veel is mooi meegenomen.
één nadeel: had net de ijsvijver sneeuwvrij gemaakt om het ijs te laten groeien. ik begon eraan omdat er totaal geen sneeuw verwacht werd. Hij is 3/4 gedaan en wat doet het dan: het begint te sneeuwen . zo zie je maar hoe het weer je kan kl**ten hé
Hoop dat het zo nog even door gaat, vind het geweldig zo.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik mot nog friet halen straks !
dat wordt of hard lopen/glijden of anders koude patatjes
Even correctie, we hadden het over donderdag en vrijdag dat het bar en boos zou kunnen worden!