zal toch niet waar zijn
Zal vast niet goed zijn. Als de radar vooruit begint te lopen veranderd plots de trekrichting.
nou dat zou betekenen dat we woensdag weer sneeuw erbij krijgen
nu maar hopen dat het blijft vriezen want dat word een beetje kiele kiele
Waar woon je in Arnhem? Want hier is niks te zien wat sneeuw betreft. Ik zelf ben nu op Schaarsbergen, Arnhem Noord.
Maar goed hier ligt zo,n 5 cm is ook mooi. zoals gisteren met de zon erbij was het landschap een plaatje..zat veel rijp aan bomen enzzz.
Maar denk wel als de situatie zoals in 1979 zich weer gaat voordoen. word er een noodsituatie afgegeven wat de enigste sensatie is stagneren van de heilige koe en openbaar vervoer.
Je hoort bij lange na nog niet dat mensen vast vriezen aan wegdek of bruggen... nu hebben de mensen proviant genoeg in huis dus geen nood. ook de oudjes krijgen hun natje en droogje.
Er waren al mensen die gingen hamsteren na aan kondigen van sneeuw overlast.. en gooien het van de week weer in de groene kliko.
Goed we zijn meenst afhankelijk van nutsbedrijven. valt stroom uit geen cv. enzzz. het lot van ons ligt in andermans problemen. dan pas merkt men dat alle luxe geen voordeel heeft. mocht zo,n situatie zich gaan voordoen.
Ik ben van de oude generatie en heb daarom nog altijd middelen om eigen warmte en stroom te produceren in geval van nood. is jaren niet nodig geweest. maar als ik nu de infrastructuur zie wordt ik een beetje bang. voorbeeld 1 cm sneeuw alles in rep en roer. vroeger 6 week streng winter ijspegels aan dekens bevroren waterleidingen.geen douche geen wc.haast geen winkels. wie kan zich dat nog voorstellen..
Kan men wel zeggen we leven in 2010 . maar de voedselbanken zijn ook terug uit 45/50. niks is onmogelijk.
Welke strenge winter van vroeger bedoel je?
Dat kunnen er namelijk nooit veel geweest zijn. Misschien wel in je beleving, maar in de loop der jaren ga je de tijden van vroeger toch anders zien.
Dat bedoel ik niet vervelend maar het is wel een feit.
(ik heb zelf overigens drie winters uit het lijstje meegemaakt, zo oud ben ik dus...)
Bron KNMI:
De 20e eeuw telde acht strenge winters : 1963 (-3,1 graden), 1947 (-2,4), 1940 (-1,9), 1929 (-1,5) en 1942 (-1,5), 1979 (-0,8), 1941 (-0,1) en 1996 (-0,1).
Het totale aantal strenge winters met een gemiddelde onder nul lag in 20e eeuw lager dan in vorige eeuwen: de negentiende eeuw telde dertien van dergelijke winters en de achttiende eeuw (waarnemingen sinds 1706) had er minstens veertien.
Wahahahaha. 'ONVERWACHT'. Sorry vergeef me. Wij zagen dit wel aankomen dus zij kunnen dat ook. . En gisteren voorspelden ze een zware neerslagzone en er is amper 5 cm gevallen. Als dit wel gehaald werd. Sorry hoor, maar het KMI slaat de laatste tijd de bal veel mis
nu maar hopen dat het blijft vriezen want dat word een beetje kiele kiele
Hoezo? Front schuift op die film op maandag avond 21:00 uur zuid-west binnen en is er op dinsdagochtend tegen 06:00 uur weer uit in het oosten volgens de film. | Gewijzigd: 19 december 2010, 16:33 uur, door zwoof
waar het ligt bij zijn familie heel tevree.
met mijn neus snuif ik de koude lucht
wat een witte pracht denk ik met een zucht.
Komt er misschien in het N.O nog watbij
JAN vertel het ons N.O sters en maak ons blij.
Vorig jaar zat je in oktober met je voorspelling al goed
Geef ons dit jaar ook weer moed
O-O is helemaal top
ook voor het nieuwe jaar
zit je hopelijk weer voor ons klaar
BEDANKT JAN PRETTIGE FEESTDAGEN GEWENST
van Loezje een trouwe mee lezer